Amintiri SPIRUtuale - Un deznodământ neașteptat

Un deznodământ neașteptat – Sebastian Diaconu
Sunt în ora de română. Deși abia s-a sunat de intrare, profesoara este deja în clasă.
La fel și noi, elevii. Ora începe brusc, doamna începând să explice și să scrie pe tablă la foc automat. Ușor surprinși, începem și noi să scriem.
Apoi, după ce umplem tabla de scris, mă ridic să o șterg. Ghinion! Din neatenție, răstorn sticla căreia nu îi mai găseam capacul, pe propriul meu caiet. Sunt devastat. Noțiunile de limba română se învârteau odată cu mine și eu cu sala de clasă, în care se auzeau râsetele colegilor răutăcioși. Strâng apa, în timp ce colegul meu de bancă șterge tabla. Of, acum va trebui să rescriu toată lecția... Iar caietul meu e dus ...  Însă doamna profesoară, spre surprinderea mea, vine lângă mine și îmi zice:
– Iei un caiet de la o colegă care scrie ordonat, xeroxezi lecția și o lipești într-un caiet nou și frumos.
Eram atât de bucuros!
Până la finalul orei am sorbit fiecare cuvânt al doamnei profesoare, care mă bucurase într-atât prin indulgența dumneaei, nemaifiind nevoie să rescriu lecția și să mă izbesc din nou de râsul colegilor mei.

Toate aceste momente de indulgență și de mărinimie m-au ajutat în acești  patru ani de gimnaziu să devin copilul care sunt astăzi, care, parcă prin intermediul tuturor orelor pe care le-a parcurs, a reușit să devină o persoană mai bună și mai atentă la lumea din jur. 







Acest text este o mică parte din proiectul "Întâmplări SPIRUTUALE", realizat cu și pentru promoția gimnazială 2019 a Colegiului național ”Spiru Haret” din Bucureşti, 
Un mod de a păstra amintirile SPIRUtuale.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Întrebări către Adina Popescu. Niște copii, un păianjen care se crede Spiderman și o lecție de păstrat