Amintiri SPIRUtuale - Tricouri de ziua mamei

Tricouri de ziua mamei – Ana Maria Braikoff
Era a doua zi de miercuri din primăvara anului 2017, dar nu era o simplă zi din semestrul al doilea al clasei a șasea, era ziua de 8 Martie – Ziua Mamei. Frigul iernii, care abia plecase cu gerul rece și neaua albă cea moale, încă își făcea prezența simțită dis-de-dimineață chiar și când în timpul zilei soarele aproape îmi prăjea puțin pielea. Odată ajunsă la școală, trebuia doar să aștept ora de dirigenție, deoarece doamna dirigintă ne anunțase deja că vom personaliza niște tricouri albe pentru a le face mamelor noastre o surpriză când ajungeam acasă. 
Nu îmi pot aduce aminte a câta ora a fost din acea zi de școală, dar știu sigur că mintea mea se gândea numai la ea și înainte, și dupa aceasta. Fiecare elev avea câte un tricou întins pe suprafața de lemn a băncii, iar lângă aceasta erau marcăre colorate sau alte obiecte care puteau ajuta la scrierea unui mesaj drăgăstos pe materialul deschis la culoare de pe bancă. Câteva cuvinte dedicate mamei, care ne-a fost alături în toți cei doisprezece, respectiv treisprezece ani de viață trebuiau scrise pe bluzele albe. Un lucru ușor, am crezut până am pus marcărul negru pe aria elastică a tricoului. Făcusem o mare greșeală să aleg acel tricou, era extrem de greu să scrii pe acesta, încât am fost nevoită să conturez literele prin legarea a mai multor puncte între ele. Mii de cuvinte îmi străbăteau mintea după ce am reușit să schițez un singur cuvânt pe material: “Ești”. Ce puteam spune? Erau prea multe   variante:ești cea mai importantă ființă din viața mea”, ești cea mai bună și iubitoare persoană”, ești o minune”... Ultima variantă mi-a captat atenția: minune”. Pentru oricine mama este o minune. “Ești o minune pe pământ!” a prins  culoare pe mijlocul suprafeței tricoului și a fost urmat de încă două cuvinte  care erau spuse cu cea mai mare sinceritate : “Te iubesc!”. Colegii mei  scriseseră  mesaje asemenea, toate fiind foarte frumoase și pline de emoție și semnificație.

Am ocupat și pauza continuând să decorez tricoul cu inimi roșii, așezate pe lângă scrisul mare care ocupa o mare parte din material. Abia așteptam să îi dau mamei tricoul făcut în ora de dirigenție și să îi văd fața surprinsă și bucuroasă.



Acest text este o mică parte din proiectul "Întâmplări SPIRUTUALE", realizat cu și pentru promoția gimnazială 2019 a Colegiului național ”Spiru Haret” din Bucureşti, 
Un mod de a păstra amintirile SPIRUtuale.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Întrebări către Adina Popescu. Niște copii, un păianjen care se crede Spiderman și o lecție de păstrat