Amintiri SPIRUtuale - Telefonul

Telefonul – Rareș Panait
Am multe amintiri din gimnaziu începând cu ziua în care s-au afişat rezultatele la examenul pentru clasa a V-a, cu prima zi de şcoală alături de noii colegi, cu diriginta noastră şi cu ceilalţi profesori şi bineînţeles cu ultima zi de şcoală.
Am făcut lucruri foarte bune în cei patru ani, dar ca orice băiat şi elev de gimnaziu am mai jucat şi un fotbal în curte cu băieţii şi am mai făcut şi câte o boacănă de care să îmi amintesc. 
În clasa a VIII-a, în semestrul al doilea, i-am spart telefonul colegei mele Gabriela, evident din greşeală.
S-a întâmplat  într-o clasa la etaj. Colegul meu, Andrei Oprea, îi pusese telefonul Gabrielei desupra uşii pe toc, ca o formă de glumă să nu îl găsescă.
 Eu l-am luat de acolo cu gândul să i-l dau, dar pe moment m-am răzgândit  şi l-am pus la loc, idee şi moment nefericit ales pentru că telefonul a căzut şi i s-a spart ecranul.
Am spus părinţilor acasă ceea ce s-a întâmplat, iar ei, crezându-mă că a fost doar un incident produs din joacă şi fără  intenţie, s-au hotărât să îi cumpere  Gabrielei un telefon  nou,  eu folosind telefonul ei vechi ca răsplată a gestului făcut.   
Bineînţeles că nu am scăpat de o lecţie din partea alor mei despre responsabilitatea gesturilor pe care le facem şi despre cum să neîndreptăm greşelile.
Am învăţat din această păţanie că orice acţiune are şi o reacţiune şi că este bine în viaţă să îţi asumi acţiunile şi să răspunzi pentru ele.  






Acest text este o mică parte din proiectul "Întâmplări SPIRUTUALE", realizat cu și pentru promoția gimnazială 2019 a Colegiului național ”Spiru Haret” din Bucureşti, 
Un mod de a păstra amintirile SPIRUtuale.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Întrebări către Adina Popescu. Niște copii, un păianjen care se crede Spiderman și o lecție de păstrat