vineri, 10 iulie 2015

Model de eseu motivaţional pentru înscrierea la ASE

    

 Modelul de eseu motivațional actualizat poate fi găsit aici:

 http://cameliasapoiu.blogspot.com/2018/07/model-de-eseu-motivational-pentru_12.html





         

83 de comentarii:

  1. Chiar nu mă aşteptam să găsesc aşa de clar. Mulţumesc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma puteti ajuta sa dezvolt putin paragraful 6?

    RăspundețiȘtergere
  3. Credeti ca se preteaza pentru candidatura la orice facultate? Ma refer aici, strict la structura, nu am de gand sa il fac copy-paste.
    Mentionez ca facultatea pentru care optez nu are o structura predefinita pentru eseul motivational?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. În linii mari, da.
      Desigur că veţi particulariza în funcţie de elementele particulare biografiei dumneavoastră.

      Ștergere
  4. Buna seara!

    Care este posibilitatea sa refuze eseul motivational daca va gasi pe cineva cu unul asemanator?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vă recomand să citiţi cu atenţie precizările de site-ul ASE-ului, referitor la admitere 2016. Probabil veţi găsi răspunsul acolo.
      Ceea ce aţi găsit aici trebuie luat drept o lecţie. Cu alte cuvinte, vă învăţ să compuneţi o scrisoare de intenţie după normele din 2015 ale ASE-ului.

      Ștergere
  5. Credeți că ași putea fi respins dacă modific puțin unele cuvinte???

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă modificaţi puţin unele cuvinte în genul în care aţi scris în comentariu "aşi" în loc de "aş", atunci să nu vă aşteptaţi la succes.

      Ștergere
  6. Ce data sa folosesc la final?Cea in care l-am redactat sau data la care depun dosarul?Va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vă recomand să puneţi data în care aţi redactat documentul.

      Ștergere
  7. Buna seara!

    trebuie pus si titlul "Eseu motivational" sau nu este necesar?

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna ziua.Trebuie scris de mana sau facut la calculator?

    RăspundețiȘtergere
  9. Trebuie facut pe calculator sau scris de mana?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Recomand să îl scrieţi la calculator.
      Vă mai recomand să vă şi semnaţi ...

      Ștergere
  10. Trebuie facut pe calculator sau scris de mana

    RăspundețiȘtergere
  11. Sarut mana! Multumesc frumos , a fost un mare ajutor.

    RăspundețiȘtergere
  12. Datele personale unde se scriu ? in care parte a foii ?

    RăspundețiȘtergere
  13. Am facut un eseu motivational si mi-a incaput pe 2 randuri, trebuie pusa data pe ambele pagini si semnatura?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Inseraţi numerotarea paginilor.
      ... Aveţi o semnătură? Sper că nu "Anonim".

      Ștergere
  14. doua pagini* Imi cer scuze de greseala

    RăspundețiȘtergere
  15. Bună seara! La paragraful 8.. la partea cu organizația.. Trebuie sa scriem pentru ce anume optam? Nu prea am inteles😆

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vă recomand să consultaţi normele cerute de ASE. Acolo se precizează ce anume trebuie să scrieţi.

      Ștergere
  16. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  17. Daca am optat pentru doua facultati din cadrul Ase trebuie sa scriu doua eseuri motivationale sau pot sa scriu unul singur si sa mentionez numele facultatilor pe care le-am ales ?Si as mai avea o intrebare, trebuie sa scriu si in cuvinte, Data si semnatura candidatului sau le completez direct ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1. Dacă depuneţi două dosare, atunci vor fi două eseuri motivaţionale. Dacă înscrierea la cele două facultăţi din cadrul ASE necesită un singur dosar, scrieţi un singur eseu motivaţional menţionând cele două opţiuni. Toate acestea sunt norme impuse de ASE, deci trebuie să luaţi informaţia e la sursă.
      2. Scrieţi direct data şi semnătura, fără cuvintele "data" şi "semnătura".

      Ștergere
  18. buna ziua, ar trebui pus un anumit titlu sau putem sa lasam doar "eseu motivational"?

    RăspundețiȘtergere
  19. Foarte util acest model...Va multumim ! Printre altele eu am o nedumerire...eu prefer 4 optiuni din cadrul ASE. As vrea sa stiu daca am nevoie de mai multe dosare sau de mai multe eseuri motivationale...mie unu mi se pare putin tras de par sa pun intr-un singur eseu motivational 4 optiuni :)) asa ca as vrea daca se poate sa imi explicati dvs sau orice altcineva care stie, cum sta treaba de fapt ! Multumesc anticipat .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că apreciaţi această "lecţie"!
      Aceeaşi nedumerire a fost exprimată mai sus, de către Diana Stanciu, aşa că vă rog să citiţi răspunsul scris acolo.

      Ștergere
  20. trebuie lasate spati intre paragrafe sau lipite?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Presupun că vă referiţi la spaţii (nu cunosc cuvântul "spati").
      Puteţi lăsa spaţii între paragrafe sau nu - e în regulă oricum.

      Ștergere
  21. Mi-ati putea spune,va rog , ce sanse exista ca sa nu fiu admisa in urma corectarii de catre Comisia de evaluare?

    RăspundețiȘtergere
  22. Se poate ignora unul dintre paragrafe? Si daca nu, ce exemplu as putea folosi la 7?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ... Puteţi ignora chiar şi normele impuse de ASE, adică formatul scrisorii de intenţie, cu toate paragrafele.

      Ștergere
  23. Bună ziua ! Tocmai azi mi-am realizat eseul motivațional și mi-aș dori o părere din partea dumneavoastră. Am respectat structura, însă vreau să mă asigur că este totul în regula...Aș avea și câteva întrebări:
    - Paragrafele trebuie să fie numerotate?
    - Este vreo problemă dacă nu am folosit limbajul din exemplu? ( nu vreau să pară că am exagerat)
    - Mai este nevoie de un subtitlu ?
    Vă rog să-mi răspundeți este foarte important pentru mine !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. - Pentru prima întrebare aveţi răspunsul în această postare, cu condiţia să o şi citiţi în întregime.
      - Nu înţeleg a doua întrebare. Îmi transmiteţi cumva că am utilizat un limbaj exagerat în vreun fel anume?
      - Pentru a treia întrebare citiţi mai sus, ce i-am răspuns lui Liviu.

      Ștergere
  24. Buna ziua! Daca aplic la mai multe programe de studii, prima fiind cu predare in limba engleza, la eseul motivational in limba romana precizez aceeasi facultate sau primul program de studii cu predare in limba romana?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă nu aţi observat, aici nu sunteţi pe o pagină a vreunei facultăţi. Aici vă afalţi pe un blog al unei profesoare de limba română.
      Căutaţi răspunsul în locul potrivit.

      Ștergere
  25. Bună ziua. Sunt nelămurit în legătură cu data. Trebuie să o pun pe cea în care am redactat eseul sau pe cea în care depun dosarul? Și cuvintele "Data" și "Semnătura" nu mai trebuiesc puse nu? Adică pusă direct data și semnătura. Vă mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
  26. Bună seara!
    In primul rand, foarte util eseul oferit drept exemplu.
    In al doilea rand, as vrea sa va intreb daca mai este nevoie sa imi fac preinscrierea de pe site-ul ASE sau daca este suficient sa ma duc direct la inscriere. Am de gand sa merg acolo vineri, pe 14 iunie si de abia maine, luni, 9 iulie ma duc la scoala sa imi ridic o adeverinta care tine locul diplomei de BAC pana aceasta iese. Daca am nevoie de preinscriere, stiti cumva daca am nevoie de dosar pentru a completa formularul? Sau de ce acte? Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că vă este utilă "lecţia" mea.
      Din păcate, nu aici veţi primi răspunsurile. Eu nu reprezint ASE-ul în niciun fel. Eu sunt profesor de limba şi literatura română şi atât.

      Ștergere
  27. Multumesc foarte mult pentru acest model! Chiar mi-a fost de ajutor. O intrebare as avea, daca se poate. Data pe care o completam in eseu va fi data in care a fost conceput eseul sau data in care acesta se preda ? Multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că a fost de ajutor.
      Găsiţi răspunsul mai sus.

      Ștergere
  28. Buna ziua!
    As vrea sa va adresez si eu doua intrebari. 1) Pentru data si semnatura, trebuie pastrata structura aceasta sau pot fi asezate altfel in josul paginii? 2) Data trebuie inlocuita direct cu ziua redactarii eseului, sau in dreptul cuvantului "data" pot completa cu ziua respectiva?
    Va multumesc frumos pentru modelul bine structurat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1. Vă recomand să păstraţi această structură.
      2. Am răspuns deja mai sus.

      Ștergere
  29. Bună ziua am și eu nevoie de ajutor putem vorbi în privat??

    RăspundețiȘtergere
  30. Mulțumesc frumos pentru mâna de ajutor dată!

    RăspundețiȘtergere
  31. Buna dimineata! Data(14.7.2017) pe care o voi pune trebuie scrisa de mana sau la calculator? Va intreb pentru ca aud fel si fel de pareri.
    Va multumesc de pe acum pentru raspuns!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Scrieţi data cum doriţi. E bine oricum.

      Ștergere
    2. Ok, multumesc! Insa, daca am un eseu de 538 de cuvinte e destul de grav? Nu prea as vrea sa scot anumite lucruri din el, pentru ca este ceea ce am simtit eu sa scriu. Ce ma sfatuiti?

      Ștergere
    3. Vă sfătuiesc să respectaţi numărul de cuvinte recomandat.

      Ștergere
  32. Eu stiu ca nu trebuie numerotate paragrafele cu cifre, ci pr si simplu scrii acest eseu motivational ca pe o cerere.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vă recomand să citiţi şi explicaţiile care preced modelul de eseu motivaţional. Veţi găsi acolo răspunsul.

      Ștergere
  33. Buna ziua, declaratia pe proprie raspundere unde o dau, la ASE sau o scriu acasa de mana? Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  34. Când veți publica din nou modelul?

    RăspundețiȘtergere
  35. Buna ziua! Unde gasesc link-ul catre model?

    RăspundețiȘtergere
  36. Bună ziua! V-aș putea trimite eseul spre corectare?

    RăspundețiȘtergere
  37. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  38. Buna ziua! Unde pot gasi eseul motivational propus de dumneavoastra? Multumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ana Maria, voi anunța tot pe această pagină unde îl voi publica.

      Ștergere
  39. Buna ziua! Unde pot gasi link ul pentru model?

    RăspundețiȘtergere
  40. Buna ziua ! Am citit modelul dumneavoastra si imi place foarte mult . Chiar imi este de mare ajutor . Am vazut si alte modele , dar nu sunt ceea ce caut . Acesta mi se potrivea . Cand il puteti publica ? m-ati ajuta foarte mult daca l-ati pune astazi .

    RăspundețiȘtergere
  41. Buna ziua, cand o sa publicati modelul? Era unul foarte clar si chiar vreau sa il recitesc inainte de a-l realiza si eu pe al meu. Multumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere
  42. Buna seara!

    Eseul poate fi scris de mana sau scirs pe calculator?
    Pare o intrebare stupida,dar chiar sunt curios.

    RăspundețiȘtergere