Aminitiri SPIRUtuale - Fata cu ochii de un negru intens

Fata cu ochii de un negru intens – Maria Voicu
Este 22 octombrie, o zi de toamnă. Astăzi, la prima oră, cea de română, am de prezentat un proiect despre poezia „Izvorul noptii" de Lucian Blaga împreună cu o colegă.
Odată ajunsă la școală, îmi dau jos ghiozdanul și mă așez emoționată  în bancă. Coechipiera mea, Maria, mă așteaptă deja de mult timp. În jurul meu, colegii, cu care mă cunosc de deja patru ani, își pregătesc și ei lucrările. Scot proiectul din rucsac, punându-l pe masă. Eu m-am ocupat de partea grafică, iar partenera mea de partea scrisă. Deodată, ușa se deschide și profesoara de română intră în sală. Maria ridică mâna, gata să prezinte. „Suntem primele?!" exclam eu panicată ."Eu nu mi-am făcut niciun discurs  încă..." Gândul îmi este întrerupt de doamna profesoară ce zice: „Sigur, veniți în fața clasei.”
Îi arunc colegei o privire panicată, iar ea îmi răspunde zâmbind, parcă spunând că totul va fi bine. Ne așezăm în fața clasei și fixăm proiectul pe tablă. După ce Maria termină prezentarea, vine și rândul meu să vorbesc. Singurul lucru pe care îl pot descrie este fata desenată pe planșă, ai cărei ochi sunt de-un negru intens, motivul central al poeziei, și a cărei față este acoperită de un voal, semnificând misterul. Atunci îmi iau inima în dinți, făcând un pas mai în față:  
– Acum vă voi povesti despre felul în care am realizat desenul ...
Momentul prezentării mele se termină la fel de repede cum a început – mi se pare mie – , însă nu atât de rău cum m-am așteptat. Deși clasa nu a fost prea interesată, profesoarei, în schimb, i-a plăcut, spunând că este un proiect reușit și o prezentare pe măsură.
Chiar dacă mi-a fost frică la început, am reușit să îmi înving fricile și timiditatea și să prezint proiectul, care, în final, se pare că a fost foarte bun.








Acest text este o mică parte din proiectul "Întâmplări SPIRUTUALE", realizat cu și pentru promoția gimnazială 2019 a Colegiului național ”Spiru Haret” din Bucureşti, 
Un mod de a păstra amintirile SPIRUtuale.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Întrebări către Adina Popescu. Niște copii, un păianjen care se crede Spiderman și o lecție de păstrat