Treceți la conținutul principal

Amintiri din ora de română. "Gărgăriţele de ciocolată"

Îmi amintesc și acum de momentul în care ne-am întâlnit pentru prima data cu doamna profesoară, care avea să ne îndrume timp de patru ani, dându-ne lecții de viață și motivându-ne să învăţăm.
Primul lucru care îmi vine în minte este momentul în care doamna profesoară ne-a adus bomboane în prima oră din clasa a V-a. După testul predictiv, în care într-o compunere trebuia să integrăm, printre altele, cuvântul “gărgăriţă”, au apărut “gărgăriţele” de ciocolată! De atunci, fiecare oră de română și fiecare vorbă bună ne-au făcut să învățăm pentru a trece cu bine de probele de foc. Îmi amintesc acum fiecare glumă spusă în ora de română, fiecare clipă frumoasă, căldura și sprijinul acordat de către doamna profesoară.
Niciodată nu voi uita cât de norocoși am fost să avem o profesoară atât de determinată. Chiar dacă sfârșitul gimnaziului este aproape și sunt tristă că trebuie să mă despart de colegi și de profesori, voi pleca cu sufletul împăcat că am avut alături de noi unul dintre cei mai buni dascăli. Toate aceste momente fericite vor rămâne etern în sufletul meu și îmi voi aminti cu drag de orele de română.
Vă multumim că ne-aţi fost alături timp de patru ani!






Acest text este o mică parte din proiectul "Ora de română", realizat cu şi pentru elevii clasei a VIII-a A, de la Liceul Teoretic "Eugen Lovinescu" din Bucureşti, acum absolvenţi ai ciclului gimnazial. 

Un mod de a rămâne conectaţi la ORA DE ROMÂNĂ.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Model de eseu motivaţional pentru înscrierea la ASE 2018

      Zilele acestea am fost întrebată de multe persoane cum se face un eseu motivaţional pentru înscrierea la Academia de Studii Economice.       Mai jos voi prezenta o  structură de eseu motivaţional, realizată conform normelor cerute de ASE (pe care le găsiţi  aici ). Atrag atenţia că e recomandabilă personalizarea acestui "tipar". Eliminaţi din redactarea voastră cifrele care marchează paragrafele - eu am folosit numerotarea pentru a fi mai uşor de urmărit subpunctele cerute de ASE în realizarea acestui document.          Iată modelul:  ESEU  MOTIVAŢIONAL 1.  Mă numesc ......................  şi sunt absolvent(ă) a Liceului .... / Colegiului Naţional ......... din ........... Reputaţia Academiei de Studii Economice şi calitatea învăţământului de aici m-au determinat să-mi prezint intenţia de a deveni studenta/studentul acestei instituţii de învăţământ superior.  2.  Am aflat de oferta educationala a Academiei de Studii Economice de pe site-ul facultăţii,

Întrebări către Adina Popescu. Niște copii, un păianjen care se crede Spiderman și o lecție de păstrat

  Recentul subiect de antrenament pentru examenul de evaluare națională mi-a amintit cât de frumoase sunt textele Adinei Popescu. Pentru cine nu știe, textul 1 din subiect, cel literar, este un fragment din „Aventuri de pe Calea Moșilor” – adecvat vârstei și tematicii V-VIII. Ca să nu mai vorbim despre alte aspecte pe care le adună fragmentul ales: colegialitate, prietenie, dorința de a lucra în echipă, plus aspecte care țin de interculturalitate, dacă ne referim la „caracterele” diferite din text: o fetiță e realistă, alta organizată etc.  Faină alegere. În fine, să trec la subiect (la subiectul postării  J ). Cu clasa a VI-a la care predau am citit în semestrul I două texte de Adina Popescu: „Un păianjen care se crede Spiderman” și   „Aventurile lui Spiderman în grădină”. Cu gândul că elevii mei pun întrebări, i-am scris atunci Adinei Popescu pentru că nu știam nimic despre texte: dacă au continuare, dacă fac parte din vreun volum. Când le-am comunicat elevilor mei că îi pot scrie