Treceți la conținutul principal

Amintiri din ora de română. "... dar mai ales … AM ÎNVĂŢAT!"

Ora de română … singura oră în care într-adevăr învăţam ceva şi la care, bineînţeles, îmi face plăcere să particip zi de zi, cu toate că nu sunt prea activă. Eu prefer să mă retrag şi să privesc ce se întâmplă în jurul meu, aşa sunt eu.
În ora de română am râs, ne-am distrat, dar mai ales … AM ÎNVĂŢAT. Nu cred că a fost vreun moment în care să vin acasă cu lecţia neînvăţată din clasă. Ce e drept, cu timpul mai uit, dar ceea ce este important este că Dumnezeu ne-a adus o profesoară pe care sa o putem simţi aproape, să ne simtim bine în prezenţa ei şi, totodată, să învăţăm ceva de la ea şi nu vorbesc numai despre lecţiile pentru scoală. 
Ora de română pentru mine a fost o oră pe care cu siguranţă nu o voi uita, deoarece s-a întipărit în mintea mea prin atmosfera plăcută în care se desfăşura. Din toată inima vă spun că mi-aş dori şi la liceu ca orele să fie precum aceasta … sau măcar jumătate, tot ar fi de ajuns !





Acest text este o mică parte din proiectul "Ora de română", realizat cu şi pentru elevii clasei a VIII-a A, de la Liceul Teoretic "Eugen Lovinescu" din Bucureşti, acum absolvenţi ai ciclului gimnazial. 

Un mod de a rămâne conectaţi la ORA DE ROMÂNĂ.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Model de eseu motivaţional pentru înscrierea la ASE 2018

      Zilele acestea am fost întrebată de multe persoane cum se face un eseu motivaţional pentru înscrierea la Academia de Studii Economice.       Mai jos voi prezenta o  structură de eseu motivaţional, realizată conform normelor cerute de ASE (pe care le găsiţi  aici ). Atrag atenţia că e recomandabilă personalizarea acestui "tipar". Eliminaţi din redactarea voastră cifrele care marchează paragrafele - eu am folosit numerotarea pentru a fi mai uşor de urmărit subpunctele cerute de ASE în realizarea acestui document.          Iată modelul:  ESEU  MOTIVAŢIONAL 1.  Mă numesc ......................  şi sunt absolvent(ă) a Liceului .... / Colegiului Naţional ......... din ........... Reputaţia Academiei de Studii Economice şi calitatea învăţământului de aici m-au determinat să-mi prezint intenţia de a deveni studenta/studentul acestei instituţii de învăţământ superior.  2.  Am aflat de oferta educationala a Academiei de Studii Economice de pe site-ul facultăţii,

Întrebări către Adina Popescu. Niște copii, un păianjen care se crede Spiderman și o lecție de păstrat

  Recentul subiect de antrenament pentru examenul de evaluare națională mi-a amintit cât de frumoase sunt textele Adinei Popescu. Pentru cine nu știe, textul 1 din subiect, cel literar, este un fragment din „Aventuri de pe Calea Moșilor” – adecvat vârstei și tematicii V-VIII. Ca să nu mai vorbim despre alte aspecte pe care le adună fragmentul ales: colegialitate, prietenie, dorința de a lucra în echipă, plus aspecte care țin de interculturalitate, dacă ne referim la „caracterele” diferite din text: o fetiță e realistă, alta organizată etc.  Faină alegere. În fine, să trec la subiect (la subiectul postării  J ). Cu clasa a VI-a la care predau am citit în semestrul I două texte de Adina Popescu: „Un păianjen care se crede Spiderman” și   „Aventurile lui Spiderman în grădină”. Cu gândul că elevii mei pun întrebări, i-am scris atunci Adinei Popescu pentru că nu știam nimic despre texte: dacă au continuare, dacă fac parte din vreun volum. Când le-am comunicat elevilor mei că îi pot scrie