Treceți la conținutul principal

Amintiri din ora de română. "Am fost prinşi sub o aripă bună"


Unul dintre puţinele lucruri din şcoala generală de care îmi voi aduce aminte cu drag este ora de română. Mereu distractivă, mereu obositoare, dar mereu captivantă. Deşi româna nu mi-a captat niciodată o atenţie deosebită, doamna profesoara a ştiut să desfaşoare ora într-un mod fascinant. Ne-a fost ca o mamă şi ne-a îndrumat. Încă din clasa a V-a, orele de română au fost epuizante. Teme peste teme, teste peste teste. Nimic privitor la aceste ore de română nu a fost usor, dar a fost pentru binele nostru. Din fericire, fiecare oră a avut farmecul ei. Multumită unei profesoare de excepţie, ne-am dezvoltat şi pe plan personal. Am învăţat ce e bine şi ce e rău. Am fost prinşi sub o aripă bună. Am fost pregătiţi pentru viitor.
Îmi vor lipsi mult orele de română, însă am învăţat că nu mergem decât înainte.
Orice revenire este, probabil, o iluzie.




Acest text este o mică parte din proiectul "Ora de română", realizat cu şi pentru elevii clasei a VIII-a A, de la Liceul Teoretic "Eugen Lovinescu" din Bucureşti, acum absolvenţi ai ciclului gimnazial. 
Un mod de a rămâne conectaţi la ORA DE ROMÂNĂ. 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Model de eseu motivaţional pentru înscrierea la ASE 2018

      Zilele acestea am fost întrebată de multe persoane cum se face un eseu motivaţional pentru înscrierea la Academia de Studii Economice.       Mai jos voi prezenta o  structură de eseu motivaţional, realizată conform normelor cerute de ASE (pe care le găsiţi  aici ). Atrag atenţia că e recomandabilă personalizarea acestui "tipar". Eliminaţi din redactarea voastră cifrele care marchează paragrafele - eu am folosit numerotarea pentru a fi mai uşor de urmărit subpunctele cerute de ASE în realizarea acestui document.          Iată modelul:  ESEU  MOTIVAŢIONAL 1.  Mă numesc ......................  şi sunt absolvent(ă) a Liceului .... / Colegiului Naţional ......... din ........... Reputaţia Academiei de Studii Economice şi calitatea învăţământului de aici m-au determinat să-mi prezint intenţia de a deveni studenta/studentul acestei instituţii de învăţământ superior.  2.  Am aflat de oferta educationala a Academiei de Studii Economice de pe site-ul facultăţii,

Întrebări către Adina Popescu. Niște copii, un păianjen care se crede Spiderman și o lecție de păstrat

  Recentul subiect de antrenament pentru examenul de evaluare națională mi-a amintit cât de frumoase sunt textele Adinei Popescu. Pentru cine nu știe, textul 1 din subiect, cel literar, este un fragment din „Aventuri de pe Calea Moșilor” – adecvat vârstei și tematicii V-VIII. Ca să nu mai vorbim despre alte aspecte pe care le adună fragmentul ales: colegialitate, prietenie, dorința de a lucra în echipă, plus aspecte care țin de interculturalitate, dacă ne referim la „caracterele” diferite din text: o fetiță e realistă, alta organizată etc.  Faină alegere. În fine, să trec la subiect (la subiectul postării  J ). Cu clasa a VI-a la care predau am citit în semestrul I două texte de Adina Popescu: „Un păianjen care se crede Spiderman” și   „Aventurile lui Spiderman în grădină”. Cu gândul că elevii mei pun întrebări, i-am scris atunci Adinei Popescu pentru că nu știam nimic despre texte: dacă au continuare, dacă fac parte din vreun volum. Când le-am comunicat elevilor mei că îi pot scrie