Treceți la conținutul principal

Autoportret de adolescent. Florina

Numele meu îl ştie toată lumea, dar nu toţi mă cunosc cu adevărat.
Sunt eu, Andreea Ionescu, o elevă de 14 ani. Locuiesc în Bucureşti şi sunt singurul copil al părinţilor mei. Sunt o fată obişnuită, cu părul castaniu şi luminos, cu ochi căprui şi pătrunzători, nu foarte înaltă, dar nici foarte scundă.
Toată lumea imi spune că semăn cu mama mea, că sunt exact ca ea. Sunt o adolescentă normală, aş putea spune. Deşi corpul meu mi-ar permite să fac un sport de performanţă, nu sunt mare sportivă şi nici nu îmi place acest lucru. În afară de aceste lucruri esenţiale despre mine, despre înfăţişarea mea, presupun că mai important este interiorul, adică sufletul şi felul meu de a fi. Mereu mi s-a spus că sunt o persoana bună la suflet. Nu sunt răzbunatoare, nu îmi place să port pică. Sufletul meu este îndeajuns de mare încât să pot ierta, dar mintea nu îmi permite să uit. Uneori par dură, dar nu sunt. Nu îmi place să văd răutatea din jurul meu, aşa că nu aş suporta să fiu eu rea.                                          

Aceasta sunt eu. Mă consider o persoană cu care ai ce discuta, o persoană serioasă pe care te poţi baza.                                                  

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Model de eseu motivaţional pentru înscrierea la ASE 2018

      Zilele acestea am fost întrebată de multe persoane cum se face un eseu motivaţional pentru înscrierea la Academia de Studii Economice.       Mai jos voi prezenta o  structură de eseu motivaţional, realizată conform normelor cerute de ASE (pe care le găsiţi  aici ). Atrag atenţia că e recomandabilă personalizarea acestui "tipar". Eliminaţi din redactarea voastră cifrele care marchează paragrafele - eu am folosit numerotarea pentru a fi mai uşor de urmărit subpunctele cerute de ASE în realizarea acestui document.          Iată modelul:  ESEU  MOTIVAŢIONAL 1.  Mă numesc ......................  şi sunt absolvent(ă) a Liceului .... / Colegiului Naţional ......... din ........... Reputaţia Academiei de Studii Economice şi calitatea învăţământului de aici m-au determinat să-mi prezint intenţia de a deveni studenta/studentul acestei instituţii de învăţământ superior.  2.  Am aflat de oferta educationala a Academiei de Studii Economice de pe site-ul facultăţii,

Întrebări către Adina Popescu. Niște copii, un păianjen care se crede Spiderman și o lecție de păstrat

  Recentul subiect de antrenament pentru examenul de evaluare națională mi-a amintit cât de frumoase sunt textele Adinei Popescu. Pentru cine nu știe, textul 1 din subiect, cel literar, este un fragment din „Aventuri de pe Calea Moșilor” – adecvat vârstei și tematicii V-VIII. Ca să nu mai vorbim despre alte aspecte pe care le adună fragmentul ales: colegialitate, prietenie, dorința de a lucra în echipă, plus aspecte care țin de interculturalitate, dacă ne referim la „caracterele” diferite din text: o fetiță e realistă, alta organizată etc.  Faină alegere. În fine, să trec la subiect (la subiectul postării  J ). Cu clasa a VI-a la care predau am citit în semestrul I două texte de Adina Popescu: „Un păianjen care se crede Spiderman” și   „Aventurile lui Spiderman în grădină”. Cu gândul că elevii mei pun întrebări, i-am scris atunci Adinei Popescu pentru că nu știam nimic despre texte: dacă au continuare, dacă fac parte din vreun volum. Când le-am comunicat elevilor mei că îi pot scrie