Treceți la conținutul principal

Autoportret de adolescent. Cristiana

Am ajuns deja la finalul clasei a opta, iar când mă văd în oglindă parcă sunt altă persoană.
Părul ondulat precum valurile mării, şaten şi lung îmi alunecă peste umerii mei mici. Ochii verzi ca smaraldul încep să fie în centrul atenţiei.
Buzele roşiatice şi pistruii de pe nas îmi completează faţa, altfel ar fi prea goală.
M-am împăcat cu gândul că nu sunt prea înalta, dar gândesc aproape matur. Culorile vesele ale hainelor mă fac să par mai mică de 14 ani, dar nu e important.
Ceea ce contează este faptul că am dus la capăt opt ani de şcoală şi am învăţat.
Nu cred că sunt chiar pregătită pentru examen, ci mai trebuie să repet,
dar ştiu că am învăţat fiecare detaliu la timpul lui.
Nici nu îmi dau seama cum au trecut anii aşa repede.
Parcă ieri eram în clasa I ...                                            

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Model de eseu motivaţional pentru înscrierea la ASE 2018

      Zilele acestea am fost întrebată de multe persoane cum se face un eseu motivaţional pentru înscrierea la Academia de Studii Economice.       Mai jos voi prezenta o  structură de eseu motivaţional, realizată conform normelor cerute de ASE (pe care le găsiţi  aici ). Atrag atenţia că e recomandabilă personalizarea acestui "tipar". Eliminaţi din redactarea voastră cifrele care marchează paragrafele - eu am folosit numerotarea pentru a fi mai uşor de urmărit subpunctele cerute de ASE în realizarea acestui document.          Iată modelul:  ESEU  MOTIVAŢIONAL 1.  Mă numesc ......................  şi sunt absolvent(ă) a Liceului .... / Colegiului Naţional ......... din ........... Reputaţia Academiei de Studii Economice şi calitatea învăţământului de aici m-au determinat să-mi prezint intenţia de a deveni studenta/studentul acestei instituţii de învăţământ superior.  2.  Am aflat de oferta educationala a Academiei de Studii Economice de pe site-ul facultăţii,

Întrebări către Adina Popescu. Niște copii, un păianjen care se crede Spiderman și o lecție de păstrat

  Recentul subiect de antrenament pentru examenul de evaluare națională mi-a amintit cât de frumoase sunt textele Adinei Popescu. Pentru cine nu știe, textul 1 din subiect, cel literar, este un fragment din „Aventuri de pe Calea Moșilor” – adecvat vârstei și tematicii V-VIII. Ca să nu mai vorbim despre alte aspecte pe care le adună fragmentul ales: colegialitate, prietenie, dorința de a lucra în echipă, plus aspecte care țin de interculturalitate, dacă ne referim la „caracterele” diferite din text: o fetiță e realistă, alta organizată etc.  Faină alegere. În fine, să trec la subiect (la subiectul postării  J ). Cu clasa a VI-a la care predau am citit în semestrul I două texte de Adina Popescu: „Un păianjen care se crede Spiderman” și   „Aventurile lui Spiderman în grădină”. Cu gândul că elevii mei pun întrebări, i-am scris atunci Adinei Popescu pentru că nu știam nimic despre texte: dacă au continuare, dacă fac parte din vreun volum. Când le-am comunicat elevilor mei că îi pot scrie