vineri, 19 iunie 2015

Amintiri din ora de română. "Uitarea nu se va așterne prea ușor"

Îmi amintesc și acum prima oră de română din gimnaziu.
Eram foarte speriată și mă gândeam că nu voi putea face față cerințelor prea mari. Nici nota de la primul test nu prea m-a ajutat să depășesc această teamă. Abia după câteva ore, am început să mă liniștesc și chiar să îndrăgesc această disciplină.
O mare contribuție a avut-o doamna profesoară. Nu știu cum reușea, dar ne făcea să zâmbim chiar și în momentele grele. O glumă la adresa unui coleg, un comentariu haios sau chiar o scurtă depănare de amintiri erau clipele pe care le așteptam cu nerăbdare, în aceste ore. În clasa a VIII-a, simtind că avem și mai mare nevoie de ele, momentele s-au îndesit. Ba chiar au apărut printre nuvele, balade și romane și lecțiile de viață: cum să ne purtăm, cum să avem grijă de noi și multe alte lucruri utile în viață. Nici temele nu mi se mai păreau grele în clasa a VIII-a. Trebuie să recunosc că, uneori, mai comentam atunci când aveam teme multe și trebuia să îmi petrec o bună parte din timp la masa de lucru. Portofolii, transcrieri, fișe de lectură, teste … La ce îmi foloseau oare? Acum înțeleg că toate aceste lucruri mă ajutau, fără să îmi dau seama, să mă pregătesc mai ușor pentru examenul ce mă așteaptă.
Mai avem doar câteva ore de limba română, până ce anul școlar se va încheia și deja încep să le duc dorul. Mi-aș dori să avem parte fiecare dintre noi de astfel de ore de română și de un astfel de profesor, în orice liceu vom merge. Dar, nu se știe niciodată ….
Un lucru este clar. Uitarea nu se va așterne prea ușor peste aceste clipe frumoase petrecute împreună.




Acest text este o mică parte din proiectul "Ora de română", realizat cu şi pentru elevii clasei a VIII-a A, de la Liceul Teoretic "Eugen Lovinescu" din Bucureşti, acum absolvenţi ai ciclului gimnazial. 

Un mod de a rămâne conectaţi la ORA DE ROMÂNĂ.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu