Idei pentru Martie la școală
A venit primăvara și, dacă vreți câteva idei pentru un martie cu activități creative, fără festivisme, iată câteva sugestii mai jos. Linkurile duc către descrieri mai ample.
🌷Elevii mei prinși într-un trifoi norocos. O idee de proiect în care să cuprindeți - cu puțin noroc - toată clasa (am lucrat cu clasa de liceu de la dirigenție, dar se poate adapta pentru orice clasă). Noi "ne-am reunit" într-un trifoi norocos în pandemie, găsind această modalitate - o felicitare virtuală, trimisă fiecărui profesor: https://cameliasapoiu.blogspot.com/2021/04/elevii-mei-prinsi-intr-un-trifoi-norocos.html
🌸 Ziua Mamei. Ghici cine vine la cină? Am invitat la cină mamele elevilor de clasa a VII-a, alături de un personaj drag. A rezultat o experiență interculturală foarte intensă, dar și de evaluare a lecturilor: https://cameliasapoiu.blogspot.com/2022/03/ziua-mamei-ghici-cine-vine-la-cina.html
🌺 Caligrame în luna lui ... Marte. O idee de activitate care presupune realizarea unor caligrame, pornind de la texte poetice. Am ales Nichita Stănescu (pentru că am făcut activitatea la final de martie), la clasa a IX-a, unde experimentăm diverse tipuri de texte multimodale, dar se pot selecta texte poetice despre primăvară din mai mulți autori. Am realizat la final o expoziție cu lucrările: https://cameliasapoiu.blogspot.com/2022/04/caligrame-in-luna-lui-marte.html
🌼 Scurt video despre semnificația Zilei de 8 Martie. Este vorba despre un filmuleț minunat creat și folosit de Google în 2021, ca emblemă care să amintească tuturor semnificația Zilei Internaționale a Femeii. Eu l-am descărcat atunci pentru a-l păstra ca resursă educațională - îl găsiți dacă urmați linkul, unde am scris și despre discuțiile cu elevii, provocate de acest video: https://cameliasapoiu.blogspot.com/2021/03/ziua-internationala-femeiiprimavara.html
Desen de Irina Necula, 2021 |
🍀 Superputerile mamelor. Dacă ora de română "pică" pe 8 Martie, puteți include această activitate în lecție: cereți elevilor să scrie care este superputerea mamei. Puteți cere răspunsurile ca mesaje pe telefon pentru a le redirecționa anonime pe grupul cu părinții sau scrise de mână și expuse pe un poster etc. Eu am cerut sub formă de mesaje pe classroom, la clasa a VI-a, ca răspuns scurt și le-am reunit într-o postare pe blog. Bonus, am primit și o felicitare: https://cameliasapoiu.blogspot.com/2021/03/superputerile-mamelor-la-multi-ani.html
🌷Poezia care ne ține împreună. Am adaptat un alt proiect, inventat tot de noi - clasa a X-a (cu brăduțul clasei, am scris despre, la idei pentru decembrie): am cerut la finalul orei mesaje spontane scrise pe un colț de pagină - un gând la început de primăvară - și le-am reunit într-o potcoviță cu noroc, dar și într-o poezie, care ne-a adunat, gând cu gând, la un loc: https://cameliasapoiu.blogspot.com/2021/03/elevii-mei-si-un-pic-poezieprimavara.html
🌸 Către mama. Tot o activitate cu poezie, dar în alt mod. Am început cu un mit, am continuat cu o discuție, cu o listă de cuvinte cheie, lectura unei poezii, apoi un exercițiu de creativitate. Am lucrat fără grabă, într-o oră întreagă, mai ales că era o clasă de a V-a. A ieșit cu multă duioșie: https://cameliasapoiu.blogspot.com/2016/03/catre-mama-cand-ora-de-dirigentie-e.html
🍀 Bomboane de colecție. Aici este vorba despre mărțișorul perfect pentru elevii mei: bomboane cu ... semnificație. Mulți ani la rând au fost bomboane de ciocolată - gărgărițe. Dacă stau să mă gândesc, s-au adunat câteva "povești" legate de bomboanele de colecție... În fine, dacă e sărbătoare, orice sărbătoare, să fie cu bomboane: https://cameliasapoiu.blogspot.com/2013/03/1-martie-si-bomboanele-de-colectie.html
Comentarii
Trimiteți un comentariu