Treceți la conținutul principal

Amenințare


3. Hotelul aproape gol - e începutul lui aprilie și suntem la mare.
Dar tocmai pentru că e începutul lui aprilie (deci e Săptămâna ”Școala altfel”), vine un grup de copii (cam de clasa I) și ... se plângea cineva, cumva, că e prea liniște? 

2. Picimea umblă, de regulă, încolonată. N-ai ce să reproșezi, doar că nu-i o coloană obișnuită. Imaginați-vă o sfoară, trasă de învățătoarea dibace după ea peste tot. Dacă învățătoarea se grăbește, sfoara se grăbește și ea. Dacă se oprește, la fel. Și, indiferent dacă sfoara este sau nu în mișcare, din ea ies mâini și picioare care se smucesc, firicele de glas se învolbură unele peste altele și învăluie sfoara ca un abur, tot timpul. 

1. Pe scări, e greu să menții sfoara. La coborâre, mă refer. Din întâmplare, eu urc, deci am vizibilitate perfectă asupra picimii dezlănțuite. E momentul când personajul meu colectiv, cu tot cu zumzet, lasă prim-planul unui puști, coborând în fugă câte două scări deodată. După el, un altul, roșu la față și vizibil furios, încercând să-l prindă pe primul, mai mult sare, decât coboară. 

0. Când ajung în dreptul meu, descopăr mărul discordiei.  De fapt, aud (sacadat din cauza efortului coborârii în alergare): Mă însor cu sora ta! Mă însor cu sora ta! 

Comentarii

  1. Tare! Pe vremea mea, amenințarea supremă era nu mă mai joc cu tine!

    RăspundețiȘtergere
  2. În ciclul primar am avut un coleg care fugea după fete. Mai exact după unele colege de clasă, când ieșeau de la ore. Și mai exact, după una. Tot cam prin clasa I să fi fost. Într-o zi „tovarășa învățătoare” a aflat, de fapt fata s-a plâns, așa că l-a scos în fața clasei, la interogatoriu. Într-un final băiatul și-a devoalat motivația: Pentru că o iubesc! :)

    PS: Coborâtul scărilor câte două este cea mai rapidă formă de a ajunge jos (întreg). E adevărat însă că nu mai practic sportul ăsta de mult. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dar probabil ca fata l-o fi amenintat cu "te spun doamnei invatatoare!" :))

      Ștergere
    2. Da, sigur, m-a luat nostalgia când am citit articolul tău; nu era strict un comentariu la motivul amenințării. :)

      Ștergere
    3. Partea cu nostalgia mă bucură, pentru că e una dintre coordonatele la care m-am gândit când am deschis blogul.

      Ștergere
  3. Şi unde a rămas clasicul "te spun la mama"? :)

    RăspundețiȘtergere
  4. As crede ca, totusi, linia melodica a acestor amenintari s-a conservat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe ici, pe colo, poate. Se pare însă că au apărut și lucruri mai ... nuanțate.

      P.S. Bine ai venit!

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Model de eseu motivaţional pentru înscrierea la ASE 2018

      Zilele acestea am fost întrebată de multe persoane cum se face un eseu motivaţional pentru înscrierea la Academia de Studii Economice.       Mai jos voi prezenta o  structură de eseu motivaţional, realizată conform normelor cerute de ASE (pe care le găsiţi  aici ). Atrag atenţia că e recomandabilă personalizarea acestui "tipar". Eliminaţi din redactarea voastră cifrele care marchează paragrafele - eu am folosit numerotarea pentru a fi mai uşor de urmărit subpunctele cerute de ASE în realizarea acestui document.          Iată modelul:  ESEU  MOTIVAŢIONAL 1.  Mă numesc ......................  şi sunt absolvent(ă) a Liceului .... / Colegiului Naţional ......... din ........... Reputaţia Academiei de Studii Economice şi calitatea învăţământului de aici m-au determinat să-mi prezint intenţia de a deveni studenta/studentul acestei instituţii de învăţământ superior.  2.  Am aflat de oferta educationala a Academiei de Studii Economice de pe site-ul facultăţii,

Întrebări către Adina Popescu. Niște copii, un păianjen care se crede Spiderman și o lecție de păstrat

  Recentul subiect de antrenament pentru examenul de evaluare națională mi-a amintit cât de frumoase sunt textele Adinei Popescu. Pentru cine nu știe, textul 1 din subiect, cel literar, este un fragment din „Aventuri de pe Calea Moșilor” – adecvat vârstei și tematicii V-VIII. Ca să nu mai vorbim despre alte aspecte pe care le adună fragmentul ales: colegialitate, prietenie, dorința de a lucra în echipă, plus aspecte care țin de interculturalitate, dacă ne referim la „caracterele” diferite din text: o fetiță e realistă, alta organizată etc.  Faină alegere. În fine, să trec la subiect (la subiectul postării  J ). Cu clasa a VI-a la care predau am citit în semestrul I două texte de Adina Popescu: „Un păianjen care se crede Spiderman” și   „Aventurile lui Spiderman în grădină”. Cu gândul că elevii mei pun întrebări, i-am scris atunci Adinei Popescu pentru că nu știam nimic despre texte: dacă au continuare, dacă fac parte din vreun volum. Când le-am comunicat elevilor mei că îi pot scrie