Treceți la conținutul principal

Simularea examenelor naţionale

De mâine începe în Bucureşti săptămâna destinată simulării examenelor naţionale de sfârşit de ciclu.

Elevii de clasa a XII-a vor susţine următoarele probe:
  • luni, 22 aprilie - simularea probei la alegere a profilului şi specializării, adică proba E)c);
  • miercuri, 24 aprilie - simularea probei de limba şi literatura română, adică proba E)a);
  • vineri, 26 aprilie - simularea probei obligatorii a profilului, adică proba E)b).
Elevii de clasa a VIII-a vor susţine următoarele probe:
  • miercuri, 24 aprilie - simularea probei de limba şi literatura română;
  • vineri, 26 aprilie - simularea probei de matematică. 
Simulările vor respecta metodologiile de organizare şi desfăşurare a examenelor naţionale, Bacalaureat şi Testare Naţională. Pe scurt şi pe înţelesul tuturor: distribuirea elevilor în săli, subiecte unice la nivel de municipiu, foi de examen, lucrări secretizate, corectare în condiţii de examen, afişarea rezultatelor. 
Ştiu de la prima simulare organizată că efortul şcolilor este enorm: logistica specifică unui examen naţional, orarul şcolilor modificat pentru o săptămână, corectare, asistenţe etc. 
La limba şi literatura română, la această simulare întră toată materia din programa de bacalaureat. 

Succes!

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Model de eseu motivaţional pentru înscrierea la ASE 2018

      Zilele acestea am fost întrebată de multe persoane cum se face un eseu motivaţional pentru înscrierea la Academia de Studii Economice.       Mai jos voi prezenta o  structură de eseu motivaţional, realizată conform normelor cerute de ASE (pe care le găsiţi  aici ). Atrag atenţia că e recomandabilă personalizarea acestui "tipar". Eliminaţi din redactarea voastră cifrele care marchează paragrafele - eu am folosit numerotarea pentru a fi mai uşor de urmărit subpunctele cerute de ASE în realizarea acestui document.          Iată modelul:  ESEU  MOTIVAŢIONAL 1.  Mă numesc ......................  şi sunt absolvent(ă) a Liceului .... / Colegiului Naţional ......... din ........... Reputaţia Academiei de Studii Economice şi calitatea învăţământului de aici m-au determinat să-mi prezint intenţia de a deveni studenta/studentul acestei instituţii de învăţământ superior.  2.  Am aflat de oferta educationala a Academiei de Studii Economice de pe site-ul facultăţii,

Întrebări către Adina Popescu. Niște copii, un păianjen care se crede Spiderman și o lecție de păstrat

  Recentul subiect de antrenament pentru examenul de evaluare națională mi-a amintit cât de frumoase sunt textele Adinei Popescu. Pentru cine nu știe, textul 1 din subiect, cel literar, este un fragment din „Aventuri de pe Calea Moșilor” – adecvat vârstei și tematicii V-VIII. Ca să nu mai vorbim despre alte aspecte pe care le adună fragmentul ales: colegialitate, prietenie, dorința de a lucra în echipă, plus aspecte care țin de interculturalitate, dacă ne referim la „caracterele” diferite din text: o fetiță e realistă, alta organizată etc.  Faină alegere. În fine, să trec la subiect (la subiectul postării  J ). Cu clasa a VI-a la care predau am citit în semestrul I două texte de Adina Popescu: „Un păianjen care se crede Spiderman” și   „Aventurile lui Spiderman în grădină”. Cu gândul că elevii mei pun întrebări, i-am scris atunci Adinei Popescu pentru că nu știam nimic despre texte: dacă au continuare, dacă fac parte din vreun volum. Când le-am comunicat elevilor mei că îi pot scrie