vineri, 26 aprilie 2013

Prima mea carte didactică

Luna aceasta a apărut, la Editura Trend, prima mea carte didactică, un proiect la care am lucrat (4 săptămâni) cu colega mea, prof. Veronica Hoitan.

Este vorba despre o culegere de 50 de teste construite după modelul MECTS pentru Testarea Naţională, urmate de bareme de evaluare și de notare și de sugestii de rezolvare. Cartea mai conţine: modelul propus de MECTS și baremul de evaluare și notare şi două rezolvări complete ale modelului MECTS, realizate de elevi de clasa a VIII-a. La finalul cărţii există o schemă de recapitulare, care grupează conținuturile programei pentru Testarea Naţională sub câteva titluri așezate pe verticală, pentru a ușura efortul de sistematizare a cunoștințelor. Conţinuturile sunt corelate cu variantele care conțin cerințe prin rezolvarea cărora se lămuresc sau se consolidează cunoștințele legate de fiecare dintre conținuturi.
Iată coperta 1, a cărei ilustraţie a fost realizată de Laurenţiu Baltă:




Ce revelaţii am avut sau ce mi s-a revelat, lucrând la acest proiect: 
- selectarea textelor (literare şi nonliterare) a fost o bucurie, mai ales corelarea lor tematică în cadrul aceluiaşi test  (lucru care nu reprezintă o condiţie a construirii unui test, dar face lectura testului interesantă şi atractivă pentru elev);
- munca în sine a fost extrem de firească (în teorie, orice profesor ar putea realiza o culegere de teste);
- am cunoscut persoane deosebite, prin profesionalism: editoarea Cristina Stroescu şi autoarea de cărţi didactice pentru ciclul primar, Alexandrina Dumitru.
În plus, am câştigat o prietenă, pe Veronica.  



14 comentarii:

  1. Felicitari! Să fie prima dintr-o serie de succes!

    RăspundețiȘtergere
  2. Felicitarile mele, o zi buna in continuare.

    RăspundețiȘtergere
  3. Felicitari și la mai multe (eventual și extra-didactice)!

    RăspundețiȘtergere
  4. Bună-seara!!!
    Pentru aprecierea ca fiind printre...persoanele deosebite.Eu mulțumesc cursului fericit al întâmplărilor care apar, pe care posibil le provocăm că v-am întâlnit ..telefonic și v-am simțit...un om.
    Am căutat PUNCT ȘI VIRGULĂ! Am descoperit un om foarte sensibil, preocupat profund de întregirea ....prin profesie, cu o forță deosebită în a comunica. Să fie posibilă și o întâlnire fizică?! Va fi...cu siguranța! Atunci voi constata că vorbele de acum...sunt puțin cuprinzătoare....
    Începutul făcut...în ale cărților didactice s-a produs....urmează un drum plin de lucrări didactice sau de alt fel...aici la TREND sau la alte edituri... dar de fiecare dată trăirile există mai puternice , mai profunde...cărțile dar din noi pentru ceilalți...din suflet .
    Cu gânduri bune pentru dumneavoastră,
    Alexandrina Dumitru

    RăspundețiȘtergere
  5. Felicitări, doamna profesoară!
    Să te bucuri aflând că elevii care au lucrat exercițiile pe care le-ai propus și-au luminat mintea și le-a înflorit în suflete dragoste pentru mereu deschisa spre îmbogățire- Limba Română!

    RăspundețiȘtergere
  6. Bravo, Cami! Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  7. Felicitări! Putere de muncă și inspirație pe mai departe! Și La Mulți Ani de Florii! Îmi cer scuze pt marea întârziere.

    RăspundețiȘtergere