Treceți la conținutul principal

Alte două apariţii la Editura Trend. Evaluarea Naţională la finalul clasei a VI-a

Recent am semnalat apariţia unei culegeri de teste pentru clasa a XII-a. Sfârşitul de an şcolar vine pentru mine cu încă două cărţi didactice apărute în condiţii excelente la Editura Trend.

Este vorba despre finalizarea a două proiecte pe care le-am coordonat la Colegiul Naţional "Spiru Haret" din Bucureşti:
- Evaluarea Naţională la finalul clasei a VI-a, limba română - limba engleză (un proiect comun al catedrelor de limba şi literatura română şi de limba engleză, din Colegiul Naţional “Spiru Haret”, echipa de lucru având următoare componenţă: Camelia Săpoiu, Natalia Leu, Dana Sburlan, Diana Tivdă, Corina Buzoianu);
 Evaluarea Naţională la finalul clasei a VI-a, limba română - limba franceză (un proiect comun al catedrelor de limba şi literatura română şi de limba franceză, din Colegiul Naţional “Spiru Haret”, echipa de lucru având următoare componenţă: Camelia Săpoiu, Natalia Leu, Gina Mihăilescu, Angela Turculeţ).

Dincolo de coordonarea echipelor şi de munca de coautor alături de colegele mele de cancelarie, am şi bucuria că am lucrat la aceste cărţi gândul la elevii mei de clasa a V-a.  ... Deci numai bune pentru la anul!  

Mai jos, câte ceva conţinutul celor două cărţi.




Culegerile au fost gândite ca auxiliare didactice, în vederea pregătirii elevilor pentru EVALUAREA NAŢIONALĂ LA FINALUL CLASEI a VI-a, limbă română – limbă engleză, respectiv limba română - limba franceză. 
Cărţile cuprind câte 25 de TESTE, însoţite de sugestii de rezolvare. Alegerea textelor suport în limba română, respectiv în limba engleză/ franceză, respectă particularităţile psiho-pedagogice ale copilului de clasa a VI-a, fiind însoţite de un glosar, acolo unde s-a considerat că este necesar. Temele abordate sunt atractive şi variate, iar precizarea lor în cuprins poate constitui un criteriu- invitaţie la exersarea acestui tip de testare pentru elevi. Aşezarea în pagină a testelor asemenea unor fişe de lucru, cu spaţii generoase şi suficiente pentru completarea răspunsurilor, face posibilă utilizarea acestui auxiliar didactic sub forma unui caiet de lucru. Sugestiile de răspuns oferă, pentru itemii obiectivi şi pentru cei semiobiectivi, variante de răspuns clare, dar nu exclusive. În cazul itemilor subiectivi, s-au considerat potrivite recomandările, sugestiile şi întrebările problematizante, deschise, în locul unor modele gata făcute, pentru a lăsa elevilor libertatea de exprimare, conform capacităţii creative individuale. 
Mulțumim Editurii TREND pentru publicarea acestor MODELE DE SUBIECTE.
Cu speranța că această carte va fi de ajutor elevilor şi profesorilor, le urăm succes tuturor!










Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Model de eseu motivaţional pentru înscrierea la ASE 2018

      Zilele acestea am fost întrebată de multe persoane cum se face un eseu motivaţional pentru înscrierea la Academia de Studii Economice.       Mai jos voi prezenta o  structură de eseu motivaţional, realizată conform normelor cerute de ASE (pe care le găsiţi  aici ). Atrag atenţia că e recomandabilă personalizarea acestui "tipar". Eliminaţi din redactarea voastră cifrele care marchează paragrafele - eu am folosit numerotarea pentru a fi mai uşor de urmărit subpunctele cerute de ASE în realizarea acestui document.          Iată modelul:  ESEU  MOTIVAŢIONAL 1.  Mă numesc ......................  şi sunt absolvent(ă) a Liceului .... / Colegiului Naţional ......... din ........... Reputaţia Academiei de Studii Economice şi calitatea învăţământului de aici m-au determinat să-mi prezint intenţia de a deveni studenta/studentul acestei instituţii de învăţământ superior.  2.  Am aflat de oferta educationala a Academiei de Studii Economice de pe site-ul facultăţii,

Întrebări către Adina Popescu. Niște copii, un păianjen care se crede Spiderman și o lecție de păstrat

  Recentul subiect de antrenament pentru examenul de evaluare națională mi-a amintit cât de frumoase sunt textele Adinei Popescu. Pentru cine nu știe, textul 1 din subiect, cel literar, este un fragment din „Aventuri de pe Calea Moșilor” – adecvat vârstei și tematicii V-VIII. Ca să nu mai vorbim despre alte aspecte pe care le adună fragmentul ales: colegialitate, prietenie, dorința de a lucra în echipă, plus aspecte care țin de interculturalitate, dacă ne referim la „caracterele” diferite din text: o fetiță e realistă, alta organizată etc.  Faină alegere. În fine, să trec la subiect (la subiectul postării  J ). Cu clasa a VI-a la care predau am citit în semestrul I două texte de Adina Popescu: „Un păianjen care se crede Spiderman” și   „Aventurile lui Spiderman în grădină”. Cu gândul că elevii mei pun întrebări, i-am scris atunci Adinei Popescu pentru că nu știam nimic despre texte: dacă au continuare, dacă fac parte din vreun volum. Când le-am comunicat elevilor mei că îi pot scrie