Treceți la conținutul principal

Concurs Național - ”Lectura ca abilitate de viață”

Zilele acestea se desfășoară la Bistrița Concursul Național LECTURA CA ABILITATE DE VIAȚĂ. Acest concurs se adresează elevilor de gimnaziu și de liceu, având 4 secțiuni: V-VI, VII-VIII, IX-X, XI-XII, iar la faza națională, aici, la Bistrița, au venit peste 150 de elevi din toată țara.

Deschiderea oficială avut loc joi, 6 iunie,  în sinagoga Bistrița. Au vorbit în deschiderea concursului: Vasilica Ştefania Duminică – ministru secretar de stat în MEN; conf. dr. Mina Maria Rusu – inspector general MEN pentru Limba şi literatura română nivel gimnazial; prof. dr. Anca Denisa Petrache – inspector general MEN pentru Limba şi literatura română nivel liceal şi coordonator proiect; Camelia Tabără - inspectorul şcolar general ISJ Bistrița-Năsăud; Ramona Salak - inspector pentru limba și literatura română ISJ Bistrița-Năsăud; Ioan Ţintean – prefectul judeţului Bistrița-NăsăudAlexandru Pugna – vicepreşedinte CJ Bistrița-Năsăud.
La invitația Fundației Culturale Societatea de Concerte Bistrița, a susținut un spectacol actrița Ada Milea.


Afișul concursului
Vineri, 7 iunie, avut loc proba scrisă a concursului, iar astăzi, 8 iunie, se va desfășura proba orală.
Colegii noștri din Bistrița au organizat totul excepțional, fapt pentru care îi felicităm.





Comentarii

  1. mă bucur pentru revederea noastră, dragă Camelia! Felicitări pentru blog!
    Cristina

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și eu, Cristina!
      Între timp am identificat cine e ”profa” și iată un motiv în plus de încântare, fiindcă te voi adăuga la lista mea de bloguri!
      Vom fi așa mai aproape, în ciuda anilor care au trecut și a sutelor de kilometri dintre noi.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Model de eseu motivaţional pentru înscrierea la ASE 2018

      Zilele acestea am fost întrebată de multe persoane cum se face un eseu motivaţional pentru înscrierea la Academia de Studii Economice.       Mai jos voi prezenta o  structură de eseu motivaţional, realizată conform normelor cerute de ASE (pe care le găsiţi  aici ). Atrag atenţia că e recomandabilă personalizarea acestui "tipar". Eliminaţi din redactarea voastră cifrele care marchează paragrafele - eu am folosit numerotarea pentru a fi mai uşor de urmărit subpunctele cerute de ASE în realizarea acestui document.          Iată modelul:  ESEU  MOTIVAŢIONAL 1.  Mă numesc ......................  şi sunt absolvent(ă) a Liceului .... / Colegiului Naţional ......... din ........... Reputaţia Academiei de Studii Economice şi calitatea învăţământului de aici m-au determinat să-mi prezint intenţia de a deveni studenta/studentul acestei instituţii de învăţământ superior.  2.  Am aflat de oferta educationala a Academiei de Studii Economice de pe site-ul facultăţii,

Întrebări către Adina Popescu. Niște copii, un păianjen care se crede Spiderman și o lecție de păstrat

  Recentul subiect de antrenament pentru examenul de evaluare națională mi-a amintit cât de frumoase sunt textele Adinei Popescu. Pentru cine nu știe, textul 1 din subiect, cel literar, este un fragment din „Aventuri de pe Calea Moșilor” – adecvat vârstei și tematicii V-VIII. Ca să nu mai vorbim despre alte aspecte pe care le adună fragmentul ales: colegialitate, prietenie, dorința de a lucra în echipă, plus aspecte care țin de interculturalitate, dacă ne referim la „caracterele” diferite din text: o fetiță e realistă, alta organizată etc.  Faină alegere. În fine, să trec la subiect (la subiectul postării  J ). Cu clasa a VI-a la care predau am citit în semestrul I două texte de Adina Popescu: „Un păianjen care se crede Spiderman” și   „Aventurile lui Spiderman în grădină”. Cu gândul că elevii mei pun întrebări, i-am scris atunci Adinei Popescu pentru că nu știam nimic despre texte: dacă au continuare, dacă fac parte din vreun volum. Când le-am comunicat elevilor mei că îi pot scrie