Treceți la conținutul principal

Dinspre bancă spre catedră

PROFESORUL ...
... este un om care îi învaţă pe copii ce e bine şi ce e rău. (Florin, 11 ani)

... este un om deştept care te bate la cap cu temele şi care scrie pe tablă bla, bla, bla ... (Andreea, 11 ani)

... este o persoană cu care te vezi aproape în fiecare zi la şcoală. Uneori îl iubeşti, când îţi dă un zece, dar alteori te enervezi pe el, când îţi dă o notă mică. (Nora, 12 ani)

... este cea mai rea fiinţă (te pune să scrii până te dor mâinile şi te ţine în clasă până faci pe tine). Totuşi unele profesoare sunt bune. (Dani, 11 ani)

... în cazul unor copii, profesorii sunt cei mai buni prieteni. (Iulia, 11 ani)

... este un bărbat sau o femeie care învaţă copiii ori din iubire, ori pentru bani şi care sunt zăpăciţi de Ministerul Învăţământului. (Andrei 12 ani)

... este un cuvânt ce defineşte un om care stă la catedră şi care dă temele alea nenorocite, făcând cea mai mare greşeală. (Ana, 12 ani)

... este un om căruia, de la 30 de ani în sus, când cheleşte, nu-i mai pasă deloc de copiii care vin la şcoală şi aruncă cu 4 peste tot. (Mihai, 11 ani)

... este omul care te învaţă mai multe lucruri, dar, când vine vorba de teme, deja e prea mult. (Teo, 12 ani)

... este omul care te cicăleşte să fii atent, să nu adormi la oră şi să înveţi nu ştiu ce despre Napoleon. (Andrei, 12 ani)

... este acela care ne dă teme în fiecare zi şi ne opreşte de la joacă, dar ai ce învăţa de la el. (Lucy, 12 ani)

... este o persoană care îţi deschide viaţa şi ţi-o luminează(Alexandra, 11 ani)




De astăzi, pentru profesori începe noul an şcolar. Multă putere de muncă şi sănătate vă doresc, stimaţi colegi!


Comentarii

  1. Apoi cand o spune un copil, atunci asa este :)) ... cei mai severi si sinceri critici intalniti vreodata si totusi ... uite ca se poate si asta o demonstreaza afirmatia alexandrei :D

    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, copiii spun lucruri ... adevărate!

      Mulţumesc, la fel şi ţie!

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Model de eseu motivaţional pentru înscrierea la ASE 2018

      Zilele acestea am fost întrebată de multe persoane cum se face un eseu motivaţional pentru înscrierea la Academia de Studii Economice.       Mai jos voi prezenta o  structură de eseu motivaţional, realizată conform normelor cerute de ASE (pe care le găsiţi  aici ). Atrag atenţia că e recomandabilă personalizarea acestui "tipar". Eliminaţi din redactarea voastră cifrele care marchează paragrafele - eu am folosit numerotarea pentru a fi mai uşor de urmărit subpunctele cerute de ASE în realizarea acestui document.          Iată modelul:  ESEU  MOTIVAŢIONAL 1.  Mă numesc ......................  şi sunt absolvent(ă) a Liceului .... / Colegiului Naţional ......... din ........... Reputaţia Academiei de Studii Economice şi calitatea învăţământului de aici m-au determinat să-mi prezint intenţia de a deveni studenta/studentul acestei instituţii de învăţământ superior.  2.  Am aflat de oferta educationala a Academiei de Studii Economice de pe site-ul facultăţii,

Întrebări către Adina Popescu. Niște copii, un păianjen care se crede Spiderman și o lecție de păstrat

  Recentul subiect de antrenament pentru examenul de evaluare națională mi-a amintit cât de frumoase sunt textele Adinei Popescu. Pentru cine nu știe, textul 1 din subiect, cel literar, este un fragment din „Aventuri de pe Calea Moșilor” – adecvat vârstei și tematicii V-VIII. Ca să nu mai vorbim despre alte aspecte pe care le adună fragmentul ales: colegialitate, prietenie, dorința de a lucra în echipă, plus aspecte care țin de interculturalitate, dacă ne referim la „caracterele” diferite din text: o fetiță e realistă, alta organizată etc.  Faină alegere. În fine, să trec la subiect (la subiectul postării  J ). Cu clasa a VI-a la care predau am citit în semestrul I două texte de Adina Popescu: „Un păianjen care se crede Spiderman” și   „Aventurile lui Spiderman în grădină”. Cu gândul că elevii mei pun întrebări, i-am scris atunci Adinei Popescu pentru că nu știam nimic despre texte: dacă au continuare, dacă fac parte din vreun volum. Când le-am comunicat elevilor mei că îi pot scrie