Treceți la conținutul principal

Ce încape-ntr-o valiză

„Ce încape-ntr-o valiză” e un joc numa’ bun de jucat în autocar. Pe vremea mea se juca „Fazan”, dar ne adaptăm. Într-o echipă: Ana Blonda cu mine (eu, adică Diriga), în cealaltă Roby şi cei doi băieţi greci, unul supranumit, altul numit. E corect, o să ziceţi, doi contra trei... de fapt, două contra trei... ( fie vorba-ntre noi, nu-i corect, fiindcă Ana Blonda + anii mei fac mai mult decât cei trei băieţi la un loc).
Cum se joacă mi-au explicat repede:  se spun alternativ de către cele două echipe cuvinte care încep cu o literă a alfabetului şi pierde cine nu găseşte cuvântul potrivit. Necesită atenţie şi concentrare, fiindcă trebuie găsite cuvinte care să denumească obiecte concrete, care  să încapă ... într-un geamantan. Se rostesc repede, deci  selectezi rapid din memorie/ din vocabularul fundamental, mă rog, cuvânt după cuvânt. (Se poate juca şi murdar, dacă deschizi DEX on-line pe telefon şi nu se prind adversarii).
Să purcedem, aşadar. Bască – broască (de la uşă, precizează Roby). Batic (continuăm, noi, fetele cu articolele vestimentare) – bibelou (ce faci cu un bibelou în geamantan? în fine, treaba fiecăruia, ce are în bagaj). Buburuză (ne încercăm noi norocul) – bolovan! (??? în valiză???) Bisturiu – brichetă, binoclu – briceag ...[...]  Trecem la roată – ridiche, rodie – radieră, reportofon – rechizite ...[...] şi lovitură sub centură: ruj! (ah! cum de l-au găsit băieţii primii!) – rimel (ne revanşăm noi), rădăcină (băieţii ripostează, dar dacă încape un bolovan, atunci încape şi o rădăcină...).
Au mai intrat în valiză: o rochie, o raţă, o rindea, ceva rumeguş, o ruladă, o ruletă, un rulment, jocul de rummy, răchită, ramură,  reflector..[...] şi dacă a avut loc un bolovan, atunci merge şi un rinocer.
Până la urmă depinde de fiecare cum îşi face bagajul, nu?

Comentarii

  1. E ca in bancul cu 4 elefanti intr-un trabant

    Cum bagi 4 elefanti intr-un trabant?

    RăspundețiȘtergere
  2. @Sorin DANULESCU
    Eu ştiu cum bagi 5 elefanţi într-un trabant- 2 în faţă şi 3 în spate, c-aşa scrie în regulament.

    RăspundețiȘtergere
  3. Pot spune fara nici o remuscare ca, baietii si-au luat-o pe coaja de la doua fete inteligente:)) Toata ziua am ras de ei.. si cu ce pofta(Roby inca e marcat).Abea astept urmatorul joc.

    Ana blonda

    RăspundețiȘtergere
  4. Ati uitat sa scrieti ca v-am batut si noi!(la cap)R...r.....randunica!
    Roby

    RăspundețiȘtergere
  5. Roby, dacă tu eşti Anonimul de mai sus, nu trişa. fără DEX on-line. Ok, punem şi roşii în valiză...

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu am folosit dexul!...inca
    Ma gandeam ca jocul asta ar fi interesant de jucat cu "copii pesterii"(cine stie cunoaste:)) ).
    PS:In valiza mea nu,nu suport rosiile.
    Roby

    RăspundețiȘtergere
  7. - Ratzusca cea urata
    - Rau, sora Ratzustei de mai sus, Ramurica
    - Rasolul facut din Ratzusca de mai sus
    - Ramasitzele din Ratzusca de mai sus (ma refer aici la oase...)
    - Am putea pune resturile produse de Ratzusca de mai sus care in definitzia DEXului incep si ele cu "R"(dar cine ar face asta in geamantan?? :) )
    - Rudele Ratzustei de mai sus (cu toate R-urile corespunzatoare)
    - Ramona (asa se numeste Ratzusca noastra :) )

    P.S. Eu recunosc, am trisat si m-am uitat in DEX, dar Ramona nu era acolo (probabil e deja in geamantan)
    Semnat: ROpincutzaFermecata

    RăspundețiȘtergere
  8. @ROpincutzaFermecata
    Opincutza e ROpincutză pentru că e românească sau pentru că jucăm valiza?

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Model de eseu motivaţional pentru înscrierea la ASE 2018

      Zilele acestea am fost întrebată de multe persoane cum se face un eseu motivaţional pentru înscrierea la Academia de Studii Economice.       Mai jos voi prezenta o  structură de eseu motivaţional, realizată conform normelor cerute de ASE (pe care le găsiţi  aici ). Atrag atenţia că e recomandabilă personalizarea acestui "tipar". Eliminaţi din redactarea voastră cifrele care marchează paragrafele - eu am folosit numerotarea pentru a fi mai uşor de urmărit subpunctele cerute de ASE în realizarea acestui document.          Iată modelul:  ESEU  MOTIVAŢIONAL 1.  Mă numesc ......................  şi sunt absolvent(ă) a Liceului .... / Colegiului Naţional ......... din ........... Reputaţia Academiei de Studii Economice şi calitatea învăţământului de aici m-au determinat să-mi prezint intenţia de a deveni studenta/studentul acestei instituţii de învăţământ superior.  2.  Am aflat de oferta educationala a Academiei de Studii Economice de pe site-ul facultăţii,

Întrebări către Adina Popescu. Niște copii, un păianjen care se crede Spiderman și o lecție de păstrat

  Recentul subiect de antrenament pentru examenul de evaluare națională mi-a amintit cât de frumoase sunt textele Adinei Popescu. Pentru cine nu știe, textul 1 din subiect, cel literar, este un fragment din „Aventuri de pe Calea Moșilor” – adecvat vârstei și tematicii V-VIII. Ca să nu mai vorbim despre alte aspecte pe care le adună fragmentul ales: colegialitate, prietenie, dorința de a lucra în echipă, plus aspecte care țin de interculturalitate, dacă ne referim la „caracterele” diferite din text: o fetiță e realistă, alta organizată etc.  Faină alegere. În fine, să trec la subiect (la subiectul postării  J ). Cu clasa a VI-a la care predau am citit în semestrul I două texte de Adina Popescu: „Un păianjen care se crede Spiderman” și   „Aventurile lui Spiderman în grădină”. Cu gândul că elevii mei pun întrebări, i-am scris atunci Adinei Popescu pentru că nu știam nimic despre texte: dacă au continuare, dacă fac parte din vreun volum. Când le-am comunicat elevilor mei că îi pot scrie