Treceți la conținutul principal

Succes, XIID! Drumul abia începe

Pentru că mâine începe examenul de bacalaureat, mă gândesc la clasa mea de a douăsprezecea de anul acesta: XIID - științe naturale, diriginte - prof. Steliana Șerban. 

Spuneam la "Ultimul clopoțel" că e greu să câștigi o clasă de partea materiei tale, în condițiile în care "îi iei" într-a unsprezecea și mai e și pandemie. Cu ei am putut construi totul firesc! A fost clasa cu "ferestrele" deschise, toate, în online și mai apoi. 

Pentru ei las aici un gând, cu încrederea că vor fi, pe mai departe, dincolo de "bac", aceeași oameni buni pe care i-am cunoscut în cei doi ani, cât le-am fost profesoară. 

Mai jos, cuvântul lor de bun-rămas rostit și scris de Chira, din partea întregului XIID pentru profa lor de română din ultimii doi ani de liceu. 




25 Mai 2022

Română


        Eram în clasa a unsprezecea când ați pășit întâia oară în clasa noastră. Eram curioși și ușor speriați, căci nu mai pătrunseserăm până atunci în nemărginita cetate a literaturii și a istoriei limbii române. Dar ați devenit călăuza noastră, ne-ați îndrumat și ne-ați încurajat la fiecare pas. Ați știut când să ne lăudați pentru răspunsurile bune și pentru efortul depus, dar și când să ne dojeniți și să ne motivați să ne depășim limitele. 

        Întotdeauna ne-ați încurajat să fim creativi, să ne valorificăm cunoștințele și imaginația și să punem o fărâmă din noi înșine în tot ceea ce facem. 

        Metodele de predare au fost inedite, căci ați încercat întotdeauna să ne oferiți diversitate, să ne captatți atenția și să avem parte de lecții interactive. Bineînțeles că printre eseuri și subiecte de BAC s-au strecurat și sfaturi valoroase, dar și momente unice pe care le vom retrăi cu dor în amintire. 

        Vă mulțumim pentru tot ceea ce ați făcut pentru noi, pentru că ne-ați învățat să avem încredere în propriile forțe, pentru că ne-ați oferit libertatea de a ne exprima și ați depășit acest înveliș al relației elev-profesor cu intenția de a ne cunoaște cu adevărat. 

        De la concursuri școlare, la cercuri precum cel de lingvistică sau de lectură, la „Caietele SPIRUtuale” sau voluntariate, v-ați dedicat întru totul meseriei de profesor, pe care ați transformat-o în pasiune, fapt ce se răsfrânge fericit asupra noastră, a elevilor. 

 

Am aduna mii de petale, 

Într-un buchet le-am transforma,

Într-un mănunchi le-am aranja,

De mulțumiri de visuri și de stele.

Cu panglică de borangic l-am prinde

Din sufletele noastre cusută;

Buchetul nicicând să se rupă

Cu recunoștință în dar vi l-am da. 

                                                                                                                          Clasa a XII-a D





Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Model de eseu motivaţional pentru înscrierea la ASE 2018

      Zilele acestea am fost întrebată de multe persoane cum se face un eseu motivaţional pentru înscrierea la Academia de Studii Economice.       Mai jos voi prezenta o  structură de eseu motivaţional, realizată conform normelor cerute de ASE (pe care le găsiţi  aici ). Atrag atenţia că e recomandabilă personalizarea acestui "tipar". Eliminaţi din redactarea voastră cifrele care marchează paragrafele - eu am folosit numerotarea pentru a fi mai uşor de urmărit subpunctele cerute de ASE în realizarea acestui document.          Iată modelul:  ESEU  MOTIVAŢIONAL 1.  Mă numesc ......................  şi sunt absolvent(ă) a Liceului .... / Colegiului Naţional ......... din ........... Reputaţia Academiei de Studii Economice şi calitatea învăţământului de aici m-au determinat să-mi prezint intenţia de a deveni studenta/studentul acestei instituţii de învăţământ superior.  2.  Am aflat de oferta educationala a Academiei de Studii Economice de pe site-ul facultăţii,

Întrebări către Adina Popescu. Niște copii, un păianjen care se crede Spiderman și o lecție de păstrat

  Recentul subiect de antrenament pentru examenul de evaluare națională mi-a amintit cât de frumoase sunt textele Adinei Popescu. Pentru cine nu știe, textul 1 din subiect, cel literar, este un fragment din „Aventuri de pe Calea Moșilor” – adecvat vârstei și tematicii V-VIII. Ca să nu mai vorbim despre alte aspecte pe care le adună fragmentul ales: colegialitate, prietenie, dorința de a lucra în echipă, plus aspecte care țin de interculturalitate, dacă ne referim la „caracterele” diferite din text: o fetiță e realistă, alta organizată etc.  Faină alegere. În fine, să trec la subiect (la subiectul postării  J ). Cu clasa a VI-a la care predau am citit în semestrul I două texte de Adina Popescu: „Un păianjen care se crede Spiderman” și   „Aventurile lui Spiderman în grădină”. Cu gândul că elevii mei pun întrebări, i-am scris atunci Adinei Popescu pentru că nu știam nimic despre texte: dacă au continuare, dacă fac parte din vreun volum. Când le-am comunicat elevilor mei că îi pot scrie