Treceți la conținutul principal

Caietele SPIRUtuale, nr. 1 - Școala online în pandemie

Publicația Caietele SPIRUtuale, primul număr, e gata de răsfoit, deocamdată online (în curând va fi și tipărită).

Prezentarea revistei se găsește pe site-ul Colegiului Național „Spiru Haret” din București (adică la adresa: https://cnshb.ro/caietele-spirutuale), dar las și aici câteva date. 

Publicația Caietele SPIRUtuale își propune să arate în paginile sale, polifonic, sub forma unor confesiuni sau a unor relatări ale elevilor de liceu și de gimnaziu, dar și ale profesorilor, impactul pe care îl are asupra lor un anumit fenomen social.

Primul număr al revistei, Caietele SPIRUtuale. Școala online în pandemie , și-a propus „să adune" la un loc timpul nostru online, petrecut împreună sau separat, cu bune și cu rele, cu lucruri știute sau neștiute, din celebrul an pandemic 2020 – 2021. 

În momentul în care am propus tema „Școala online în pandemie” elevilor și profesorilor din Colegiul Național „Spiru Haret” din București, ne reîntorseserăm în bănci (cu măști, e adevărat, dar „fizic” în școală) după un an și două luni de digitalizare „forțată” și nu eram siguri că e finalul școlii online. Dar cert era că se traversase o perioadă atipică, compusă din experiențe diferite, de la emoția și tatonările lui martie 2020, la uimitoare demonstrații de pricepere „digitală”; de la rutina ucigătoare de energie instalată în atâtea luni, la bucuria atâtor și atâtor călătorii virtuale.

Au răspuns provocării cu mult entuziasm peste 30 de spiriști: elevi de gimnaziu și de liceu și profesori ai școlii, consemnând în Caietele SPIRUtuale care a fost clipa care s-a lipit de fiecare, ocrotitoare sau dureroasă și care a meritat să fie imortalizată aici. 

Vă invit să răsfoiți/ să citiți primul număr aici: Caietele SPIRUtuale. Școala online în pandemie. 




Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Model de eseu motivaţional pentru înscrierea la ASE 2018

      Zilele acestea am fost întrebată de multe persoane cum se face un eseu motivaţional pentru înscrierea la Academia de Studii Economice.       Mai jos voi prezenta o  structură de eseu motivaţional, realizată conform normelor cerute de ASE (pe care le găsiţi  aici ). Atrag atenţia că e recomandabilă personalizarea acestui "tipar". Eliminaţi din redactarea voastră cifrele care marchează paragrafele - eu am folosit numerotarea pentru a fi mai uşor de urmărit subpunctele cerute de ASE în realizarea acestui document.          Iată modelul:  ESEU  MOTIVAŢIONAL 1.  Mă numesc ......................  şi sunt absolvent(ă) a Liceului .... / Colegiului Naţional ......... din ........... Reputaţia Academiei de Studii Economice şi calitatea învăţământului de aici m-au determinat să-mi prezint intenţia de a deveni studenta/studentul acestei instituţii de învăţământ superior.  2.  Am aflat de oferta educationala a Academiei de Studii Economice de pe site-ul facultăţii,

Întrebări către Adina Popescu. Niște copii, un păianjen care se crede Spiderman și o lecție de păstrat

  Recentul subiect de antrenament pentru examenul de evaluare națională mi-a amintit cât de frumoase sunt textele Adinei Popescu. Pentru cine nu știe, textul 1 din subiect, cel literar, este un fragment din „Aventuri de pe Calea Moșilor” – adecvat vârstei și tematicii V-VIII. Ca să nu mai vorbim despre alte aspecte pe care le adună fragmentul ales: colegialitate, prietenie, dorința de a lucra în echipă, plus aspecte care țin de interculturalitate, dacă ne referim la „caracterele” diferite din text: o fetiță e realistă, alta organizată etc.  Faină alegere. În fine, să trec la subiect (la subiectul postării  J ). Cu clasa a VI-a la care predau am citit în semestrul I două texte de Adina Popescu: „Un păianjen care se crede Spiderman” și   „Aventurile lui Spiderman în grădină”. Cu gândul că elevii mei pun întrebări, i-am scris atunci Adinei Popescu pentru că nu știam nimic despre texte: dacă au continuare, dacă fac parte din vreun volum. Când le-am comunicat elevilor mei că îi pot scrie