Treceți la conținutul principal

Mici emoţii de toamnă (şi o bogată polisemie)


Întâi am avut emoţii că nu prind sala goală (cabinetul de română, unde învaţă elevii cărora le sunt dirigintă, 10 C-ul adică).  M-am uitat în orarul lor - super potriveală: de la 9 la 10 miercurea merg la cabinetul de franceză. Da' m-oi întoarce la timp, până se sună de ieşire? Mici emoţii am avut, deşi m-a ajutat Sebi (elevul meu din 10 C, care era de serviciu pe şcoală, ca şi mine) să aleg fructele şi mai ales să le ducă. Înapoi, traversând curtea şcolii, am cules câteva frunze din parcul liceului - ciudat cum toate culorile toamnei se pot aduna într-o mână de frunze ... altă emoţie, de toamnă. Aranjamentul mi-a luat mai puţin de trei minute şi alte două să "împrumut" pentru  a lăsa scris  pe tablă cuvintele Poetului (... ca în refrenul cântecului).
Înainte de a se suna mi-am anunţat elevii, dându-le ceva emoţii, să vină direct în clasa noastră, fără să iasă în pauză. Nu pot decât să-mi imaginez (i-am lăsat să descopere singuri decorul şi să-l şi împartă), cu plăcută emoţie, reacţia lor.
Un pic din emoţia toamnei a prins Arina (tot 10 C) într-o fotografie. Împart cu voi.



Foto: Arina Diţ

Pe la voi cam ce "emoţii de toamnă" sunt?



Comentarii

  1. Toamna asta ma face nostalgică, dar şi zgribulita de frig. În plus, mi-e dor ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Frigul are leac, va veni ea şi primăvara, nostalgia apare, dispare, dar dorul ...

      Ștergere
  2. Niciodată ca elev n-am avut parte de o astfel de primire. Mi-ar fi plăcut.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu chiar o primire, doar un mic gest care să dea emoţii ... de toamnă. Mă bucură un astfel de feedback la postare. Mulţumesc.

      Ștergere
  3. Şi pe la mine prin suflet au trecut "emoţii". Privesc fotografia (mulţumesc, Arina!), recitesc rândurile, aproape simt aroma strugurilor şi aud foşnetul frunzelor... Fredonez Alifantis, mă răsfăţ cu Nichita... Peste toate, mi-e un dor de tine!... Mulţumesc, draga mea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cristina, cât mă bucur să te "aud"! Şi aud dincolo de emoţiile de toamnă, fiindcă pe noi ne uneşte un alt anotimp, anii noştri împreună la Litere! Şi mie mi-e dor! Te îmbrăţişez cu nostalgia anilor de studenţie!

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Model de eseu motivaţional pentru înscrierea la ASE 2018

      Zilele acestea am fost întrebată de multe persoane cum se face un eseu motivaţional pentru înscrierea la Academia de Studii Economice.       Mai jos voi prezenta o  structură de eseu motivaţional, realizată conform normelor cerute de ASE (pe care le găsiţi  aici ). Atrag atenţia că e recomandabilă personalizarea acestui "tipar". Eliminaţi din redactarea voastră cifrele care marchează paragrafele - eu am folosit numerotarea pentru a fi mai uşor de urmărit subpunctele cerute de ASE în realizarea acestui document.          Iată modelul:  ESEU  MOTIVAŢIONAL 1.  Mă numesc ......................  şi sunt absolvent(ă) a Liceului .... / Colegiului Naţional ......... din ........... Reputaţia Academiei de Studii Economice şi calitatea învăţământului de aici m-au determinat să-mi prezint intenţia de a deveni studenta/studentul acestei instituţii de învăţământ superior.  2.  Am aflat de oferta educationala a Academiei de Studii Economice de pe site-ul facultăţii,

Întrebări către Adina Popescu. Niște copii, un păianjen care se crede Spiderman și o lecție de păstrat

  Recentul subiect de antrenament pentru examenul de evaluare națională mi-a amintit cât de frumoase sunt textele Adinei Popescu. Pentru cine nu știe, textul 1 din subiect, cel literar, este un fragment din „Aventuri de pe Calea Moșilor” – adecvat vârstei și tematicii V-VIII. Ca să nu mai vorbim despre alte aspecte pe care le adună fragmentul ales: colegialitate, prietenie, dorința de a lucra în echipă, plus aspecte care țin de interculturalitate, dacă ne referim la „caracterele” diferite din text: o fetiță e realistă, alta organizată etc.  Faină alegere. În fine, să trec la subiect (la subiectul postării  J ). Cu clasa a VI-a la care predau am citit în semestrul I două texte de Adina Popescu: „Un păianjen care se crede Spiderman” și   „Aventurile lui Spiderman în grădină”. Cu gândul că elevii mei pun întrebări, i-am scris atunci Adinei Popescu pentru că nu știam nimic despre texte: dacă au continuare, dacă fac parte din vreun volum. Când le-am comunicat elevilor mei că îi pot scrie