Treceți la conținutul principal

Tautologii pe marginea piscinei

Îmi plac copiii şi îmi place să fiu profesoară. În timpul anului şcolar însă, fiindcă vacanţa e vacanţă.
La Balcic m-am odihnit  - soarele, soare, marea, mare şi cine a vizitat Balcicul ştie că e aproape obligatoriu să te resemnezi acomodezi cu statul la plajă pe marginea piscinei. Aşa că iată-mă împărţind zilnic spaţiul din jurul piscinei cu aceiaşi turişti: familii cu/fără copii, copii mici/mari,  persoane singure sau însoţite, bunici cu nepoţi sau fără, iubiţi cu iubite etc., majoritatea români, pe alocuri sârbi, polonezi, ruşi, din câte îmi (ră)sunau pe la urechi pe fondul muzical (80% românesc) asigurat de un barman-dj bulgar.
Așadar, plajă pe marginea piscinei. Buuun... În stânga mea, doi tineri, un el şi o ea foarte frumoşi. Foarte liniştiţi. În dreapta, familii cu copii mici. Gălăgioşi. Nu copiii, părinţii. Aflu despre unii că sunt de pe lângă Bacău, ceea ce presupuneam după accent.
Unul dintre tătici, cel puţin, de neoprit. Bianca, ţini colacul bini şi dă din picioari! Aşa, tati! apoi lecţia de înot, întreruptă de griji mai mari: Gabi, (adică nevasta) di şi-ai ocupat atâta de multi şi scauni, şi mesi, şi şezlonguri, că doar suntem numa' trei! (răsună pe marginea piscinei, demonstrativ, spiritul civic al moldoveanului). Bianca, aşa, tati, întoarşi-te acuma! ... Şi când simţea omul că toată lumea (pardon! piscina) e a lui, apare pericolul, sub chipul unui puşti de vreo 5-6 ani, care plonjează din viteză în piscină, trezind pe toată lumea din leneveală şi mai ales stricând lecţia de înot a Biancăi. Şi ca să fie sigur că s-a făcut remarcat, puştiul iese cu viteză din piscină şi, surpriză! aruncă dintr-o găletuşă toată apa, aşa, în semicerc, trezindu-ne pe toţi lenevoşii, mici, mari, tineri, bătrâni etc. Şi pentru ca bucuria să fie deplină, toate replicile stai cuminte, potoleşte-te, joacă-te frumos, fură înţelese doar de noi, lenevoşii, că puştiul, ţipând pe limba lui, adică sârbă, luă jocul de la capăt. Dar cine are spirit civic şi talent de educator? (Dacă mă bănuiţi pe mine, greşiţi, amintiţi-vă, vacanţa e vacanţă!) Moldoveanul deveni pe loc English-moldoveanul: Stop! andărstiend? stop!!! şi concomitent cu strigăturile stop, andărstiend, repetate temeinic, english-moldoveanul se trăgea tot temeinic de o ureche, arătându-i puştiului demonstrativ ce va păţi dacă nu se potoleşte. Dar copilul, tot copil. Înţelese că e de joacă. Şi nu oricum, ci cu nenea ăla agitat de pe marginea piscinei, care se ţine de o ureche. Aşa că sări şi mai vârtos în piscină, şi iar cu apa! iar stop! andărstiend, din ce în ce mai ţipător.
Generozitatea puştiului mă atinse şi pe mine, în leneveala de care vă povesteam, aşa că m-am ridicat şi, fără să caut anume, am prins privirea puştiului. Probabil că în ochii mei s-au adunat în secunda aceea toate reproşurile pe care le-am făcut în toată viaţa mea de dăscăliţă unora sau altora, mai mici sau mai mari, pentru că puştiul mi-a strigat scurt ceva pe sârbeşte (precis un "compliment"), apoi a dat în retragere.
Sunt îndreptăţită, prin urmare, să-mi atribui şi mie o tautologie: profesoara, tot profesoară şi în vacanţă.

Comentarii

  1. Ooops! Ce-i cu aşezarea asta în pagină? Îmi scapă mie ceva? Caligramă nu cred că e...

    RăspundețiȘtergere
  2. am tastatura de la calculatoru din Grecia si e umpic ciudata :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Extraordinar de placuta relatarea...! Am ras si eu cu lacrimi,..:)

    RăspundețiȘtergere
  4. Trebuie sa recunoastem ca doamna profesoara este o persoana extrem de expresiva...imi amintesc perfect acea privire si nu cred ca o voi uita niciodata!

    RăspundețiȘtergere
  5. @Ioana Jurca
    Deliaaaa! (apreciez că semnezi "Ioana", când ştim că îţi plăcea alt apelativ... Să fie pentru că îţi aminteşti "acea privire"?... ) Bine ai venit la mine pe blog!!! Mi-e dor de clasa voastră, fiindcă anul ăsta am doar mate-info la a XII-a...

    RăspundețiȘtergere
  6. Haha am ales acest apelativ in clasa a9a pentru ca era necesar sa facem o distinctie intre atatea fete cu numele de Ioana in clasa...Si noua ne este dor de dumneavoastra,dar eu sper sa va revad cat de curand..sper ca astazi nu e zi metodica pt dumneavoastra :D....

    RăspundețiȘtergere
  7. Sa stiti ca mi-ati atras atentia cu porecla "english-moldoveanul" si am observat ca este o tipologie aproape clasica printre turistii romani (pana acum nu am bagat de seama).

    RăspundețiȘtergere
  8. :)))
    In ultimas zi in Egipt, am dat peste un grup de moldoveni din Chisinau. Eu am fost in culmea fericirii cand am auzit romana aia stalcita din care intelegeam 50%. I-am salutat, i-am intrebat de unde vin
    Prietenoasa ca un bolovan doamna -avea vreo 20 de ani si un copchil mic. N-a schitat un zambet, a vorbit din varful accentului.

    I-am lasat in plata domnului
    Eu ma bucur cand intalnesc romani pe unde merg. Sau moldovieni. dar astia erau extraterestrii

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că toată lumea se bucură.
      Într-un caz nu m-am bucurat: la Paris, când într-un metrou cântau niste conaționali mai inchisi la culoare. Dar nu cântatul m-a deranjat, ci după, când, văzând că francezii nu le răsplătesc "concertul", au inceput partea a doua a reprezentației, cu înjurături fără perdea în stânga si-n dreapta.

      Ștergere
  9. Sarea și piperul lecturii "de vacanță ".
    Dor de tine, Cami!
    Vacanta minunata🤗❤🤗

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Model de eseu motivaţional pentru înscrierea la ASE 2018

      Zilele acestea am fost întrebată de multe persoane cum se face un eseu motivaţional pentru înscrierea la Academia de Studii Economice.       Mai jos voi prezenta o  structură de eseu motivaţional, realizată conform normelor cerute de ASE (pe care le găsiţi  aici ). Atrag atenţia că e recomandabilă personalizarea acestui "tipar". Eliminaţi din redactarea voastră cifrele care marchează paragrafele - eu am folosit numerotarea pentru a fi mai uşor de urmărit subpunctele cerute de ASE în realizarea acestui document.          Iată modelul:  ESEU  MOTIVAŢIONAL 1.  Mă numesc ......................  şi sunt absolvent(ă) a Liceului .... / Colegiului Naţional ......... din ........... Reputaţia Academiei de Studii Economice şi calitatea învăţământului de aici m-au determinat să-mi prezint intenţia de a deveni studenta/studentul acestei instituţii de învăţământ superior.  2.  Am aflat de oferta educationala a Academiei de Studii Economice de pe site-ul facultăţii,

Întrebări către Adina Popescu. Niște copii, un păianjen care se crede Spiderman și o lecție de păstrat

  Recentul subiect de antrenament pentru examenul de evaluare națională mi-a amintit cât de frumoase sunt textele Adinei Popescu. Pentru cine nu știe, textul 1 din subiect, cel literar, este un fragment din „Aventuri de pe Calea Moșilor” – adecvat vârstei și tematicii V-VIII. Ca să nu mai vorbim despre alte aspecte pe care le adună fragmentul ales: colegialitate, prietenie, dorința de a lucra în echipă, plus aspecte care țin de interculturalitate, dacă ne referim la „caracterele” diferite din text: o fetiță e realistă, alta organizată etc.  Faină alegere. În fine, să trec la subiect (la subiectul postării  J ). Cu clasa a VI-a la care predau am citit în semestrul I două texte de Adina Popescu: „Un păianjen care se crede Spiderman” și   „Aventurile lui Spiderman în grădină”. Cu gândul că elevii mei pun întrebări, i-am scris atunci Adinei Popescu pentru că nu știam nimic despre texte: dacă au continuare, dacă fac parte din vreun volum. Când le-am comunicat elevilor mei că îi pot scrie