Treceți la conținutul principal

”Caietul prietenos” - pentru clasa a V-a, apărut la Editura Sigma


Caietul prietenos  - Aprobat OMEN 3022/08.01.2018, apărut la Editura Sigma, în seria Carte activă;
Autori: Camelia Săpoiu, Angela Turculeț, Corina Buzoianu, Veronica Hoitan.

De ce Caietul prietenos?
- este foarte atractiv (se ”împrietenește” ușor  cu copiii), prin jocuri diverse (rebus, puzzle etc.);
- se transformă (deci nu plictisește), adică se obține un portofoliu; 
-  este interactiv  (este un concept nou) - partea (care se decupează) pentru portofoliu cere copilului un efort (sub formă de joacă!!) de sistematizare și de recapitulare;
- ajută profesorul: sarcini de lucru atractive, teste de evaluare pe trepte de dificultate (pentru tratarea diferențiată);
- ușor de utilizat în timpul orei sau acasă;
- conține fișe de evaluare și de autoevaluare;
- acoperă conţinuturile Programei de Limba şi literatura română pentru clasa a V-a;
- se ”împrietenește” cu orice manual de limba română pentru clasa a V-a, indiferent de editură.


Caietul prietenos este, deci, un auxiliar didactic cu dublă funcţie:
  1. Conţine un suport de exerciţii foarte diverse pentru consolidare-fixare-evaluare;
  2. Oferă posibilitatea realizării de către elev a unui portofoliu personal.
Dacă vreți să vedeți cum arată, găsiți aici câteva pagini: 


           
Și o prezentare mai pe larg: 
          Conceput ca un caiet de lucru, Caietul prietenos conţine în partea din exterior a fiecărei pagini sarcini de lucru privitoare la conţinuturile Programei de Limba şi literatura română pentru clasa a V-a, grupate pe domenii de conţinut (LECTURĂ, COMUNICARE ORALĂ, REDACTARE, ELEMENTE DE INTERCULTURALITATE, ELEMENTE DE CONSTRUCŢIE A COMUNICĂRII). 
            Partea din interior a fiecărei pagini conţine sistematizări ale conţinuturilor, prezentate într-o formă atractivă – jocuri diverse (rebus, puzzle etc.), scheme, definiţii  etc., care se pot decupa în vederea realizării unui portofoliu personal al elevului, cu scopul de a facilita recapitularea şi sistematizarea conţinuturilor.
            De asemenea, caietul conţine diverse tipuri de evaluare, însoţite de fişe de evaluare şi de autoevaluare, necesare unui demers didactic coerent şi eficient. Testele de evaluare propuse sunt construite pe trepte de dificultate, în aşa fel încât să faciliteze tratarea diferenţiată a elevilor.
            Caietul prietenos este, în fond, un material interactiv, care se transformă sub „joaca” elevului, în acelaşi timp, în caiet de lucru, necesar demersului didactic,  şi în portofoliu, înţeles ca mijloc de urmărire a evoluţiei elevului – prin evaluări, dar şi ca modalitate obţinere a unor fişe de sistematizare a conţinuturilor, necesare în tot ciclul gimnazial.
            Sperăm ca prin acest material să venim atât în ajutorul elevilor, cât şi în ajutorul profesorilor de limba română, care îşi doresc ca ora de română să fie nu doar fomativă, ci şi prietenoasă.









Comentarii

  1. Ăștia de la Librărie Sigma sunt șmecheri, au selectat probabil cele mai bune pagini din caiet, că mi-au trezit și mie, unui adult, interesul! :)

    Felicitări și succes!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici vorbă de așa ceva! Paginile, toate, sunt care mai de care mai prietenoase! :)

      Mulțumim!

      Ștergere
  2. Mi-ar placea sa fiu clasa a V-a, pentru caietul asta. Nu m-am ”imprietenit” niciodata cu un caiet de lucru. Toate erau nesuferite, nimic vesel, extrem de plictisitor. Felicitări! Pare ce trebuie pentru copiii de azi!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Model de eseu motivaţional pentru înscrierea la ASE 2018

      Zilele acestea am fost întrebată de multe persoane cum se face un eseu motivaţional pentru înscrierea la Academia de Studii Economice.       Mai jos voi prezenta o  structură de eseu motivaţional, realizată conform normelor cerute de ASE (pe care le găsiţi  aici ). Atrag atenţia că e recomandabilă personalizarea acestui "tipar". Eliminaţi din redactarea voastră cifrele care marchează paragrafele - eu am folosit numerotarea pentru a fi mai uşor de urmărit subpunctele cerute de ASE în realizarea acestui document.          Iată modelul:  ESEU  MOTIVAŢIONAL 1.  Mă numesc ......................  şi sunt absolvent(ă) a Liceului .... / Colegiului Naţional ......... din ........... Reputaţia Academiei de Studii Economice şi calitatea învăţământului de aici m-au determinat să-mi prezint intenţia de a deveni studenta/studentul acestei instituţii de învăţământ superior.  2.  Am aflat de oferta educationala a Academiei de Studii Economice de pe site-ul facultăţii,

Întrebări către Adina Popescu. Niște copii, un păianjen care se crede Spiderman și o lecție de păstrat

  Recentul subiect de antrenament pentru examenul de evaluare națională mi-a amintit cât de frumoase sunt textele Adinei Popescu. Pentru cine nu știe, textul 1 din subiect, cel literar, este un fragment din „Aventuri de pe Calea Moșilor” – adecvat vârstei și tematicii V-VIII. Ca să nu mai vorbim despre alte aspecte pe care le adună fragmentul ales: colegialitate, prietenie, dorința de a lucra în echipă, plus aspecte care țin de interculturalitate, dacă ne referim la „caracterele” diferite din text: o fetiță e realistă, alta organizată etc.  Faină alegere. În fine, să trec la subiect (la subiectul postării  J ). Cu clasa a VI-a la care predau am citit în semestrul I două texte de Adina Popescu: „Un păianjen care se crede Spiderman” și   „Aventurile lui Spiderman în grădină”. Cu gândul că elevii mei pun întrebări, i-am scris atunci Adinei Popescu pentru că nu știam nimic despre texte: dacă au continuare, dacă fac parte din vreun volum. Când le-am comunicat elevilor mei că îi pot scrie