Manual de Limba și Literatura Română, clasa a V-a, Editura Sigma, 2017
Manualul de Limba și Literatura Română pentru clasa a V-a apărut la Editura Sigma, 2017 a fost aprobat în prima sesiune de evaluare a noilor manuale și poate fi răsfoit aici:
https://manuale.edu.ro/manuale/Clasa%20a%20V-a/Limba%20si%20literatura%20romana/SIGMA/A470.pdf
sau aici:
http://librariesigma.ro/limba-i-literatura-romana-manual-pentru-clasa-a-v-a.html
https://manuale.edu.ro/manuale/Clasa%20a%20V-a/Limba%20si%20literatura%20romana/SIGMA/A470.pdf
sau aici:
http://librariesigma.ro/limba-i-literatura-romana-manual-pentru-clasa-a-v-a.html
Autori:
Adrian Costache, Camelia Săpoiu, Angela Turculeț, Corina Buzoianu, Veronica Hoitan.
Referenți de specialitate:
Lector Dr., CS III Dr. Alexandru Nicolae;
Prof. Dr. Mihaela Nicolae.
Unităţile de conţinut, în număr de cinci, sunt astfel organizate încât să faciliteze o descoperire treptată a unui univers familar, apropiat unui elev de 10 ani. Se porneşte de la lumea basmului capabilă încă să sensibilizeze elevul de clasa a V-a (Unitatea 1 - Cartea mea de poveşti) şi se ajunge cumva la descifrarea, în acord cu propriile interese, a unei prime şi necesare identităţi (Unitatea 5 – Cine sunt eu). Celelate unităţi de conţinut (Unitatea 2 – La şcoală şi acasă, Unitatea 3 – Prieteni mari şi mici, Unitatea 4 – Joc şi joacă) completează demersul privitor la conturarea universului familiar al copilului de clasa a V-a.
Drumul parcurs se realizează printr-o multitudine de aplicaţii şi prin valorificarea unor tipare textuale diverse, folosindu-se mai ales metoda descoperirii. În acest context, demersul teoretic apare doar la capătul unei acumulări fireşti de informaţii şi cunoştinţe, prin diferite situaţii de învăţare. Acestea au fost concepute pentru a genera învăţarea prin descoperire dirijată sau independentă şi au un accentuat caracter activ-participativ, formativ-aplicativ şi creativ al învăţării.
Motivarea intrinsecă a învăţării către care elevul este condus pe acest parcurs este asigurată, printre altele, şi de posibilitatea elevului de a alege sarcinile de lucru care corespund particularităţilor psiho-intelectuale individuale, totodată creându-se suportul necesar profesorului pentru tratarea diferenţiată a elevilor. Acest aspect este prezent în manual în secţiunea „Alege şi rezolvă”.
Alte rubrici care individualizează manualul nostru: „Am învăţat despre”, „Fii creativ!”, „Vreau să descopăr”, „Realizează un proiect”, „Întreabă profesorul”, „Carte de învăţătură” etc.
Manualul îşi propune să răspundă provocărilor şi nevoilor reale privitoare la predarea limbii şi a literaturii române în gimnaziu, în contextul şcolii actuale.
Comentarii
Trimiteți un comentariu