Intră în programul anual al presei câteva lucruri în perioada examenelor naţionale: calendarul examenelor naţionale, publicarea (de-acum) tradiţionalelor fotografii cu subiectul, despre reacţiile elevilor, ale părinţilor şi zeci de ştiri despre structura şi conţinutul subiectelor.
Sarea şi piperul sunt, însă, perlele de ... cultură! Se citesc la ştiri, la oră de vârf, se publică în presa online, se dau share-uri, like-uri şi se scriu comentarii sociologice şi stilistice.
Mai mult decât examenul în sine, perlele elevilor au devenit subiectul preferat.
Da' ce facem cu cele ale ziariştilor? Propun o ... evaluare (naţională, eventual!):
1. Cred că e o perlă flagrantă ce vedem mai jos: proba scrisă la limba română de la Evaluarea Naţională nu are subiectul III (precum cea de la bacalaureat). Apoi, ce importanţă are că cititorii mureau de curiozitate să ştie "ce a picat" - dezinformarea e şi ea flagrantă (şi persistentă, dacă ne uităm că se reia "pastelul" mai jos): conform acestei ştiri, temele celor două compuneri au fost pastelul, respectiv o zi petrecută la munte, nicidecum genul liric şi o întâmplare petrecută într-o zonă turistică.
... Ca să nu mai vorbim despre scrierea fără diacritice, despre forma acordată "trebuiau" - nerecomandată, despre informaţia eronată cu privire la primul subiect, cum că ar fi avut două cerinţe etc.
2. Aici avem o veritabilă perlă de cultură: elevii [...] spune. Eu nu mai spun nimic.
3. În fine, dacă Evaluarea Naţională e subiectul zilei, de ce naiba ne interesează ce au primit elevii la Capacitate???
Sursa: http://www.romaniatv.net/subiecte-matematica-evaluare-nationala-2016-publicate-pe-edu-ro_300909.html
Şi acum întreb: p-astea nu le vede nimeni???!!!